معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان: انتخابات شورای دانش آموزی اول آبان ماه برگزار می شود

سنندج(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در تمامی مدارس استان در روز سه شنبه اول آبان 97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:  انتخابات شورای دانش آموزی  اول آبان ماه برگزار می شود

حجت الله نریمانی معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: همزمان با سراسر کشور، انتخابات شورای دانش آموزی در تمامی مدارس ابتدایی دوره اول و دوم، متوسطه اول و دوم، اول آبان ماه برگزار و دستورالعمل استانی برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است.

وی مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم سازی و اجرای مطلوب برنامه های آموزش و پرورش، بهره مندی از توانمندی ها و تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری آنان را از مهم ترین اهداف انتخابات شوراهای دانش آموزی برشمرد.

نریمانی با اشاره به اینکه بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در همه مدارس دولتی و غیر دولتی و در دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره های اول و دوم برگزار می شود؛ گفت: فعالیت شوراهای دانش آموزی از 13 آبان ماه مصادف با روز دانش آموز رسماً آغاز خواهد شد.

حجت الله نریمانی به زمان تبلیغات انتخاباتی دانش آموزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزان در صورت تمایل دو هفته قبل از برگزاری انتخابات در دفتر مدرسه ثبت نام و خود را نامزد عضویت نموده و به مدت پنج روز قبل از انتخابات، در خصوص دیدگاه ها، نظرات و برنامه های خود به تبلیغ بپردازند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان به تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی در دوره های تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (سه پایه اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم خواهد بود بطوریکه در مدارس تا 100 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل ، از 101 نفر تا 150 نفر 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 151 نفر به بالا 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل می باشد .

وی افزود: ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه در رأی گیری هم شرکت نمایند .

نریمانی در ادامه گفت: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم بر حسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی خواهد بود و تا 250 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 250 نفر تا 350 نفر دانش آموز 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 نفر تا 550 نفر 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار