رشد 30 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)- ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات آذربایجان شرقی در نیمه نخست امسال 30 درصد افزایش و ارزش کالاهای وارداتی 20 درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۸۶۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد 30 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: در شش ماه گذشته بیش از یک میلیون و90 هزار تن کالا به ارزش 760 میلیون و 258 هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ ارزش 30 درصد و از نظر وزن 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.
اورنگی عمده گروه کالاهای صادره از طریق گمرکات استان را مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن، آهن و فولاد، سوخت های معدنی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و شیرینی و شکلات اعلام کرد که به 85 کشور دنیا صادر شده است.
وی همچنین گفت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 152 هزار کالا به ارزش 420 میلیون و 497 هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزن 40درصد و از حیث ارزش دلاری 20 درصد کاهش نشان می دهد.
ارونگی گفت: عمده کالاهای وارده به کشور از طریق مبادی گمرکی استان شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی ، توتون و تنباکو، قطعات خودرو، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، کاغذ و مقوا بوده که از 53 کشور مختلف دنیا وارد شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی درآمدهای وصولی گمرکات استان در نیمه اول امسال را افزون بر 2 هزار و 599 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این رقم نسبت به زمان مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار