رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد:

کتاب‌های مدارس استثنایی به‌روز شده‌اند

قدمی: ۶۵ هزار دانش‌آموز در سیستم تلفیقی مدارس حضور یافتند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش از تحصیل حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز معلول در بیش از ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۸۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های مدارس استثنایی به‌روز شده‌اند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجید قدمی گفت: «در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه وارد مدارس استثنایی شدند و از این تعداد در حدود ۶۵ هزار نفر در سیستم تلفیقی مدارس حضور یافتند و مابقی در مدارس خاص در ۷ گروه نابینا، ناشنوا، کم‌توان ذهنی، اختلالات عاطفی-رفتاری، معلولان جسمی - حرکتی، چندمعلولیتی و اختلالات یادگیری تحصیل می‌کنند.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به روزرسانی کردن کتاب‌های درسی مدارس استثنایی را یک ویژگی مهم برشمرد و افزود: «این کتاب‌ها به موقع ارسال شده و خوشبختانه تمامی کتاب‌های مدارس استثنایی پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار گرفته است.»

او با تقدیر از معلمانی که با عشق و علاقه این شغل را برگزیده‌اند، افزود: «در کنار عشق و علاقه باید دانش خود را در مواجهه با این دانش‌آموزان به روز کنیم و تلاش ما در سازمان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بروزرسانی دانش معلمان برای کسب توانمندی‌های لازم در آموزش براساس شناخت تفاوت‌های فردی است.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: «کار در آموزش و پرورش استثنایی سختی‌های خاص خود را دارد، انسان جهانی ناشناخته است از این رو باید تفاوت‌ها را بشناسیم و بدانیم نابینایی و ناشنوایی هر یک در یادگیری چه اختلالی ایجاد می‌کند و این موضوع دنیایی پیچیده است.»

او افزود: «پایه‌های یادگیری و زیرساخت‌های فکری هر کسی متفاوت است و در این مدارس اگر تخصص نباشد نمی‌توان کار کرد ولی همکاران ما کاری کردند که تعدادی از دانش‌آموزان ما در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شدند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار