برنامه دانشگاه آزاد برای اعطای وام شهریه به دانشجویان

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه آزاد برنامه‌های این دانشگاه برای اعطای وام شهریه به دانشجویان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۵۵۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه دانشگاه آزاد برای اعطای وام شهریه به دانشجویان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در پنجاه‌ و چهارمین جلسه شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه گفت: این دانشگاه باید به سمت تبدیل شدن به نهاد توانمندی در آموزش به خصوص آموزش کارآمد حرکت کند که این موضوع‌الزامات خاص خود را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغال دانش‌بنیان دارای رسالت‌هایی است، افزود: ما می‌خواهیم در دانشگاه رویکردهایی برای حمایت از اشتغال دانش‌بنیان و حرکت رو به جلو تدوین کنیم که یکی از این رویکردها حمایت از دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست دانشگاه آزاد عنوان کرد: در این راستا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دو بانک منعقد کردیم بار سنگین پرداخت شهریه از دوش دانشجویان برداشته می‌شود.

طهرانچی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشجویان و خانواده‌های آنها در طول تحصیل دغدغه پرداخت شهریه نداشته باشند، خاطرنشان کرد: دانشجو باید در مدت تحصیل از وام‌های قرض‌الحسنه واقعی استفاده کند و پس از اتمام تحصیل، آنها را پرداخت کند که براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده دانشگاه با دو بانک عامل این موضوع امکان‌پذیر شده است.

وی با بیان اینکه حمایت از اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اجزای کاملی دارد و در این بین اشتغال دانش‌بنیان موضوعی است که باید در دانشگاه برای آن تدابیری اندیشیده شود تا منجر به کارآمدی نظام آموزش عالی کشور شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل ۴۰ سرای نوآوری آزاد در این دانشگاه تاکید کرد: این سراها باید محلی برای آموزش، تمرین و حرکت رو به جلوی دانشگاه به منظور کسب مهارت و بروز خلاقیت باشد.

طهرانچی ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های لازم از جریان اشتغال دانش‌بنیان به نحو احسن در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

در این جلسه پیشنهاد عضویت دانشگاه آزاد اسلامی در فرا صندوق سرمایه‌گذاری FOF از سوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه و پس از بررسی از سوی اعضای جلسه، به اتفاق آرا تصویب شد.

همچنین پیشنهاد ایجاد صندوق مالی مشترک استانی برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان معطل‌ مانده به منظور سرمایه‌گذاری در گردش بررسی و به تصویب اعضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار