این روزها به هرجاکه سرک بکشی نوای گوش نواز یاحسین بردل وجانت مینشیند

باردیگر محرم دیوارها و گوشه کنار روستا را سیاهپوش وبه نام مبارک امام حسین علیه السلام مزین کرده است.

کد مطلب: ۸۵۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

این روزها همه از بزرگ وکوچک وپیروجوان ماتم زدهٔ حسین هستند، اینجا روستای دره شور از از توابع شهرستان زرین دشت در فارس است ، اهالی روستا عاشقانه عزادار امام مظلوم خویش هستند و برای مظلومی او ماتم گرفته اند.اشکها امان ازکف بریده اند وپیوسته از چشم ها جاری می شوند واین است همان عشق واقعی...

روستا در تکاپوی خاصی است،جوری که در هیچ زمانی به غیرازماه محرم چنین حالتی رابه خود نمیگیرد،فرقی ندارد که شغلت چیست و چقدر درآمد داری،همه با یک نیت در عزاداری امام حسین (ع) حاضر ودرعزای نوهٔ پیام آور رحمت شریک می شوند.

جوانان روستا تا پاسی از شب درحسینیه مشغول سینه زنی وزنجیرزنی هستند وعده ای نیز در خیابان اصلی ایستگاه های صلواتی دایر کرده اند ودرآنجااز زائران ومجاوران پذیرایی میکنند.

خانم ها نیز پایه پای آقایان درگوشه و کنار هیئت ها درحال جنب وجوش هستند، زهره مرادی یکی ازبانوانی است که عاشقانه درحسینیه مشغول به خدمت است او نزدیک به۱۵سال است که به امام حسین خدمت میکند و نتیجه معنویش را درزندگی خویش احساس کرده است.

وی با بیان اینکه در اوضاع کنونی دشمنان نمیتوانند مردم را ازعشق به اهل بیت برهانند می گوید جوانان نیزبایدامام حسین را الگوی زندگی خویش قراردهند زیرا وی یک انسان کامل است و مهم ترین خصلتی که میتوان از ایشان آموخت صبر و بردباری است که نیاز امروز همه جامعه است.

یعقوب میرشکاران دهیار روستای دره شور نیز در این گفت و گو می گوید: عاشورا فراموش شدنی نیست مردم از امام حسین مبارزه درمقابل ستمگر را می آموزند،وسعی میکنند که شیوه زندگی خویش را به ائمه اطهار نزدیک کنند.

خبرنگار: سیمین مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار