در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

توضیح نماینده مردم سردشت درباره آخرین وضعیت بیمه کولبران

ساماندهی کولبری فرصتی برای دورزدن تحریم‌ها است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره بیمه کولبری گفت علی‌رغم اینکه بیمه کولبران مصوبه دولت بود اما وزارت کشور برای بیمه کولبران بهانه می‌آورد.

کد مطلب: ۸۵۳۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیح نماینده مردم سردشت درباره آخرین وضعیت بیمه کولبران

رسول خضری در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع طرح ساماندهی معابر کولبری گفت: این طرح در همه کمیسیون‌ها مورد قبول واقع شده است و فقط در کمیسیون اقتصادی که کمیسیون اصلی بررسی این طرح است، باید چکش‌کاری لازم انجام شود، طرح در حال بررسی است و امیدواریم هرچه سریعتر طرح ساماندهی معابر کولبری به سرانجام برسد.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی کولبری فرصتی برای دورزدن تحریم‌ها است، گفت: همانطور که مرزهای کشور امنیت دارد، باید بدانیم که امنیت پایدار کشور در گرو معیشت کارگر مرزنشین قرار دارد و چنانچه امنیت و اشتغال مردم مرز نشین تأمین شود تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود و می‌توان از این فرصت برای دورزدن تحریم‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تعداد 75 تا 80 هزار نفر به عنوان کولبر در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: به همین تعداد افرادی را داریم که تحت عنوان ته‌لنجی در حال فعالیت هستند. معیشت این افراد به‌صورت مستقیم در گرو کولبری است و معیشت حدود 6 تا 7 میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم درگیر موضوع کولبری است.

خضری با بیان اینکه بیش از 90 درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، بیان کرد: این در حالی است که درصد اندکی از کالای قاچاق به وسیله کولبران وارد کشور می‌شود.

این نماینده مجلس درباره بیمه کولبری نیز توضیح داد: علی‌رغم اینکه بیمه کولبران مصوبه دولت بود اما وزارت کشور برای بیمه کولبران بهانه می‌آورد و استدلالشان این است که چون کولبری صنف نیست و کد کارگاه ندارند، نمی‌توانند بیمه شوند.

خضری خاطرنشان کرد: مردم مرزنشین به جز کولبری راه دیگری برای امرار معاش خود ندارند، بنابراین دولت باید با اتخاذ تصمیم‌های درست، مشکل مردم مرزنشین را برطرف کند چرا که اگر مرزها خالی از سکنه شود امنیت مرزها نیز تهدید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار