تمهیدات سازمان آتش‌نشانی تهران برای تأمین ایمنی هیات‌های مذهبی در ایام محرم

تهران (پانا) - معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران اقدامات این سازمان برای تامین ایمنی تکایا و هیات‌های مذهبی را در ماه محرم تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۵۲۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات سازمان آتش‌نشانی تهران برای تأمین ایمنی هیات‌های مذهبی در ایام محرم

به گزارش پایگاه خبری 125، واحد کیانی درباره اقدامات سازمان آتش‌نشانی تهران در ایام محرم بیان کرد: اقدامات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره ایمنی تکایا و اماکن مذهبی در ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در دو بخش آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق سنوات گذشته از 10 روز قبل از شروع ماه محرم، بازدید از مراکز مذهبی، مساجد، مهدیه‌ها و مخصوصاً هیات‌ها و تکایایی که به صورت موقتی برپا می‌شوند و پتانسیل خطر زیادی دارند، در دستور کار قرار می‌گیرند و از لحاظ ایمنی و نصب اصولی داربست‌ها برای برپایی تکایا بررسی می‌شوند و داربست‌های ناایمن نصب شده شناسایی، و تذکرات لازم به مسئولان آن ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان آتش‌نشانی افزود: کلیه مولفه‌های ایمنی با محوریت بررسی و رفع مخاطرات و ناایمنی‌های داخل و پیرامون مساجد و هیات‌های مذهبی و تکایا و جایگاه‌های پخش نذورات برای عزاداران حسینی بازدید و شناسایی، و تارفع نواقص پیگیری می‌شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات سازمان آتش‌نشانی با مراجعه به اماکن یاد شده علاوه بر آموزش اصول ایمنی به افراد، از فایرباکس‌ها و خاموش کننده‌هایی که سال‌های قبل به هیات اهدا شده است بازدید می‌کنند و تذکرهای لازم درباره شارژ مجدد ارائه می‌شود.

وی افزود: با شروع ماه محرم استقرارهای شبانه، بعد از نماز مغرب و عشاء تا پایان مراسم سوگواری در کلیه معابر شهر تهران، شبستان‌ها و حسینیه‌های بزرگ خواهیم داشت، و این امر تا عادی شدن ترافیک ادامه دارد، همچنین در روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد استقرارهای بسیار گسترده آتش‌نشانان در سطح شهر تهران خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار