مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد:

برای آغاز سال تحصیلی سرویس مدارس ساماندهی می شود

بجنورد (پانا)-مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید سرویس مدارس ساماندهی می شود.

کد مطلب: ۸۵۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برای آغاز سال تحصیلی سرویس مدارس ساماندهی می شود

محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد اظهار داشت: در تابستان امسال جلسات متعددی برای ساماندهی سرویس مدارس در قالب جلسات کارگروه ماده 18 با حضور نمایندگان فرمانداری، راهنمایی و رانندگی ، پلیس اماکن ، سازمان حمل ونقل ، شورای شهر مرکز استان، آموزش و پرورش، شورای انجمن اولیا و مربیان استان، نمایندگان مدیران مدارس در سطوح استانی و شهرستانی برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات در خصوص کیفیت سرویس دهی به مدارس بحث و تبادل نظر شده و شرایط نحوه فعالیت سرویس مدارس مورد بررسی قرار گرفت و جهت اجرا مصوب شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد تصریح کرد: در شهرستان نیز شرایط شرکت های سرویس مدارس، نرخنامه ، شیوه پرداخت هزینه سرویس ها توسط والدین، کیفیت بررسی شرایط رانندگان و... پرداخته و مصوبات جلسات طی شیوه نامه و پیوست های الحاقی( متن قرارداد بین شرکت ها و مدارس ، فرم تعهدنامه والدین متقاضی سرویس مدرسه، اسامی شرکت های مجاز و نرخنامه ) جهت اطلاع و اجرا در مدارس ابلاغ شده است.

اسدی با بیان اینکه سرویس مدارس از آغاز سال تحصیلی تا پایان امتحانات ادامه دارد گفت: در طی اجرای طرح تا پایان امتحانات نمایندگان کارگروه ماده 18 شهرستان و شرکت ها، بازدیدهای دوره ای و پراکنده از کیفیت سرویس دهی به دانش آموزان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کارگروهی نیز در این خصوص در مدارس شکل گرفته است بیان داشت: این کارگروه متشکل از مدیر ، معاون آموزشی ، معاون ( مربی) پرورشی، رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه و نماینده شرکت متولی هستند که وظیفه برنامه ریزی و نظارت برحسن انجام سرویس دهی به دانش آموزان را برعهده دارند و درصورت بروز هرگونه مسئله در فرایند حمل و نقل دانش آموزان کارگروه آموزشگاه پیگیر رفع مشکل خواهند بود و در موارد خاص و در سطح بالاتر کارگروه شهرستان و به‌ویژه کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش موضوع پیش آمده را بررسی می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد مهم‌ترین نارضایتی سال گذشته از سرویس مدارس را شامل تأخیر یا حضور زود هنگام رانندگان درب منزل، پرداخت های نقدی والدین به رانندگان، ورود رانندگان بدون مجوز، تعداد سرنشین های بالا، عدم پرداخت به موقع هزینه ها از سوی والدین، تغییر آدرس گاه و بی گاه خانواده ها که در تحویل دانش آموز به راننده یا والدین ایجاد اشکال می کرد، عدم پرداخت به موقع هزینه ها از سوی والدین عنوان کرد.

وی افزود: مطمئناً در صورت اطلاع والدین از ضوابط سرویس مدارس و هماهنگی والدین با آموزشگاه در سرویس دهی به‌ویژه در خودداری از ورود در انتخاب راننده خارج از ضوابط، پرداخت مستقیم هزینه به راننده و تنش با راننده، شاهد حداقل مشکلات در روند سرویس دهی به دانش آموزان خواهیم بود.

اسدی خاطر نشان کرد: خانواده در صورت شکایت می توانند با حضور در کارشناسی انجمن و اولیاء آموزش و پرورش شهرستان بجنورد و یا کارگروه آموزشگاه موارد تخلف را گزارش و پیگیری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار