رئیس پلیس راهور اعلام کرد

افزایش 15 درصدی سفرها در نیمه اول شهریورماه

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش 15 درصدی سفرها در نیمه اول شهریورماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 15 درصدی سفرها در نیمه اول شهریورماه

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری در چهارمین دوره مسابقات رالی گردشگری خانوادگی کارکنان پلیس راهور ناجا، اظهار کرد: چهارمین دوره این مسابقات با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در آستانه ماه محرم‌الحرام هستیم و ماه مهر و بازگشایی مدارس می‌باشیم. ان‌شاء‌الله بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح منشأ اثر و خدمت به هموطنان عزیز باشیم و گامی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و نهادینه سازی مقررات به منظور پیشگیری از تصادفات برداریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هدف از برگزاری چنین برنامه و مسابقاتی را ارتقاء فرهنگ ترافیک و گردشگری در جامعه بیان کرد و گفت: به دنبال این هستیم مردم عزیز هنگام استفاده از وسایل نقلیه حتما نکات و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از مواهب طبیعی ایران اسلامی و جاذبه‌های گردشگری نیز بهره ببرند.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شهریور؛ پرترددترین ماه سال است و در نیمه اول شهریور امسال شاهد افزایش 15 درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم که این مهم بیانگر این است که مردم ما دارای روحیه گردشگری، نشاط و سفر هستند، بنابراین باید برای آموزش بیشتر در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک گام‌های مثمر ثمرتری برداریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی هستیم و شعار امسال هفته ناجا؛ «پلیس مقتدر، امین مردم» است و در واقع این پلیس مقتدر است که می‌تواند امین مردم باشد، اگر پلیس مقتدر نباشد نمی‌تواند برای مردم امنیت بیاورد.

این مقام عالی انتظامی اشاره کرد: در سال جاری و از آغاز طرح نوروزی نیز، شعار پلیس راهنمایی و رانندگی؛ «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» بوده است.

وی اضافه کرد: به دنبال ارتقاء فرهنگ ترافیک و رانندگی در کشور هستیم، البته باید بگویم خوشبختانه توجه مردم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بیشتر شده و شاهد هستیم که بسیاری از هموطنان از تخلفات حادثه ساز پرهیز می‌کنند اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: با توجه به تمدن و جایگاه ایران اسلامی باید رعایت قوانین و مقررات ملاک عمل همه باشد و امید است با برگزاری چنین مسابقاتی، فرهنگ ترافیک بیشتر نهادینه و ترویج شود.

سردار مهری در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: هم.اکنون همکارانم در سراسر کشور با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدماتی مشغول اجرای طرح تابستانی هستند و باید بگویم در اولین ماه تابستان علی رغم افزایش سفرها، شاهد کاهش میزان جان باختگان بودیم، البته یک کشته نیز در تصادفات زیاد است و باید با رعایت قوانین و مقررات به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم و دراین راستا رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه می‌توانند در ارتقاء فرهنگ ترافیک نقش کلیدی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار