در آئین بهره برداری از باشگاه رفاهی پیشکسوتان استان البرز مطرح شد؛

وزیر آموزش و پرورش: تکریم پیشکسوتان تکریم یک فرد نیست بلکه تکریم یک فرهنگ است

باید بیش از پیش از تجربیات ارزنده پیشکسوتان استفاده کنیم

تهران (پانا) -سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: تکریم پیشکسوتان تکریم یک فرد نیست بلکه تکریم یک فرهنگ است.

کد مطلب: ۸۵۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: تکریم پیشکسوتان تکریم یک فرد نیست بلکه تکریم یک فرهنگ است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،عصر امروز سید محمد بطحایی در آئین بهره برداری از باشگاه رفاهی پیشکسوتان استان البرز در مهرشهر کرج، با گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان اظهار کرد: یکی از افتخاراتم این است که آغاز خدمتم در آموزش و پرورش در استان البرز و شهر کرج بوده است.

وی افزود: نگاه ما به پیشکسوتان در آموزش وپرورش بهره مندی از تجربه ارزشمند بازنشستگان است زیرا ما در فرآیند تعلیم وتربیت به این تجارب ارزنده نیازمندهستیم.

وزیرآموزش و پرورش گفت: با نهادینه سازی باید زمینه استفاده از تجربیات پیشکسوتان در امر تعلیم و تربیت را فراهم کنیم تجربه ای که بازنشستگان گذرانده اند بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون نتوانستیم چنانکه باید از وجود پیشکسوتان و صاحبان تجربه استفاده کنیم آنها باید در هیئت های اندیشه ورز ارائه راهکار بدهند واگر روزی به اینجا برسیم آن روز ، روزی است که تحول انجام شده است.

بطحایی خاطرنشان کرد: ماموریت و موضوع اصلی آموزش وپرورش دانش آموزان است و همه عوامل خارج از مدرسه وسیله ای برای رسیدن به این هدف است.

عضو کابینه تدبیر وامید گفت: امروز هنرستان های ما برای توسعه از کمترین امکانات لازم برخوردارند اما همه این مسائل باعث غفلت از دانش آموزان نمی شود باید با گفتمان سازی همه توجه ها را به دانش آموزان بر گردانیم.

وی گفت: تکریم یک بازنشسته، تکریم یک فرد یا ۸۰۰ هزار بازنشسته فرهنگی نیست بلکه تکریم یک فرهنگ و رسم نکوهیده است. رسیدگی به وضعیت معیشتی پیشکسوتان بسیار ضروری است و بیش از پیش از تجربیات ارزنده آنها استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ایجاد خانه پیشکسوتان ویژه فرهنگیان از برنامه های آموزش و پروش است که سعی می کنیم در جوار باشگاه های پیشکسوتان احداث کنیم.

استاندار البرز نیز در این جلسه گفت؛ استفاده دانش آموزان از امکانات و سالن های ورزشی استان البرز موضوعی است که به زودی در دستور کار استانداری قرار می گیرد.

وی افزود: بسیاری از امکانات در استان البرز وجود دارد که تا کنون بلا استفاده مانده است تلاش خواهیم کرد که آنها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار