عضو خبرگان رهبری تشریح کرد: شش شاخص مهم وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نسلی دین‌محور و انقلابی

تهران(پانا)- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این سند را داراری قابلیت اجرایی شدن در قالب توجه به آمایش سرزمینی متناسب با تنوع قومیتی، اقلیمی ، فرهنگی و فردی دانست.

کد مطلب: ۸۴۹۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو خبرگان رهبری تشریح کرد: شش شاخص مهم وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نسلی دین‌محور و انقلابی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، آیت‌الله عباس کعبی،نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: «اگر آموزش و پرورش بتواند این شاخصه‌ها را به صورت جامع و کامل علمیاتی و در درون سیستم آموزشی کشور نهادینه کند تردیدی نخواهد بود نسل آینده، نسلی ولایی، انقلابی و در تراز ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی خواهند بود.»

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «رشد سطح عقلانیت، بالا بردن سطح آگاهی های عمومی، بسترسازی برای پیشبرد دانش تربیت، ارتقا خلاقیت و نورآوری آن، رشد و توسعه ایمان اجتماعی و توجه به مساله توحید، معاد و تقویت روحیه پرستش الهی، مهارت‌افزایی و تقویت مهارت‌های زندگی، اجتماعی و فرهنگ، ارتقای سطح اخلاقی جامعه از جمله شاخصه‌هایی است که باید در آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی جامع عملیاتی گردد.»

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: «آموزش و پرورش در یک برنامه متوازن باید نسبت به دانش‌افزایی و توجه به نیازهای روز جامعه اهتمام جدی داشته باشد.»

نباید فقط به مجموعه محفوظات که بلافاصله فراموش می شود توجه کرد

آیت‌الله کعبی گفت: «نباید فقط به مجموعه محفوظات که بلافاصله فراموش می شود توجه نمود بلکه باید برای معیار اندازه‌گیری و ارزیابی سیستمی تدارک و برنامه‌ریزی و اجرایی شود که محفوظات عمیق‌تر در دوران دانش‌آموزی نقش ببندند.»

او ادامه داد: «در حال حاضر سطح هیجان و احساسات دانش‌آموزان بالاتر از سطح عواطف و احساسات جامعه است، لذا توجه به فلسفه رفتاری کودکان در سنین مختلف جوانی و نوجوانی و مقاطع تحصیلی دانش آموزی و متوسطه و شناخت رویکردهای متناسب با آن می‌تواند این سطح از هیجان‌ها را متعارفتر و همسو با رویدادهای عاطفی و احساسی جامعه و محیط پیرامون پرورش داد.»

عضو خبرگان رهبری، آسیب‌شناسی در جامعه را یکی دیگر از مهمترین وظایف دستگاههای تربیتی جامعه به ویژه آموزش و پرورش دانست و گفت: «اگرنسبت به هنجارها و معضلات جامعه روش شناختی را در پیش بگیریم و متناسب با آن راه های مقابله و پاسخگویی را تدارک ببینیم، بدون شک در آینده ای نه چندان دور با نسلی خلاق، متعهد، انقلابی و متناسب با موازین دینی خواهیم داشت.»

آموزش و پرورش با همکاری خانواده ها عقلانیت را تعلیم دهد

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: «در این عصری که حضور داریم انبوهی از هجمه‌ها، شبهات و معضلات فرهنگی، اجتماعی، تربیتی گریبانگیر نسل جوان شده است و اگر آموزش و پرورش با همکاری خانواده‌ها در کنار عقلانیت و شخصیت آگاهی‌های محیط پیرامون دانش‌آموزان را در ساحت‌های مختلف تربیتی و تعلیمی ارائه کنند، نسل پیش رو با آسیب‌های اندکی مواجه خواهند بود، آسیب‌هایی که اگر وجود داشته باشند، پاسخی برای آنان خواهد بود.»

او در پایان درباره ضرورت توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «این سند نقشه راه آموزش و پرورش کشور است که دارای پیش‌شرط های لازم برای اجرایی شدن است و باید توسط هیاتی اندیشه‌ورز با توجه به آمایش سرزمینی متناسب با تنوع قومیتی، اقلیمی، فرهنگی و فردی در راستای تحول حرکت کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار