معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی :

پیش دبستانی " دوره طلایی " و بهترین فرصت برای یادگیری است

مشهد ( پانا ) -– دوشنبه 5 شهریور اولین جلسه تفاهم نامه جذب نو آموزان پیش دبستانی ، بین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برگزار شد .

کد مطلب: ۸۴۹۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش دبستانی " دوره طلایی " و بهترین فرصت برای یادگیری است

در این جلسه ، ابوالحسن حقیقی معاون اموزش ابتدایی مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی، به آموزش پیش دبستانی و اهمیت جذب نوآموزان حاشیه شهرها اشاره نمود و گفت: اجرای این طرح مورد تاکید وزارت مطبوع است و اداراتی که با آن قرار داد منعقد میشود، بایستی بر چگونگی اجرای آن توجه کافی و لازم را داشته باشند .

وی با بیان اینکه موسسین مدارس از ظرفیت های بسیار خوبی برای اجرای این تفاهم نامه برخوردار هستند گفت: فضاها و اماکن موجود مازاد و قابل استفاده مدارس خرید خدمات می تواند در این طرح کمک رسان باشد و با انعقاد قرارداد با موسسه در جذب حداکثری نو آموزان کمک نماید .

حقیقی تصریح کرد: اجرای این طرح با مشارکت نیرو های رسمی، پیمانی و قراردادی و در خارج از ساعت موظفی و یا دارای کسر ساعت آموزش امکان پذیر است .

وی افزود: راه اندازی دوره پیش دبستانی با اخذ شهریه در مدارس دولتی ممنوع است لذا ضرورت دارد قرارداد ها با نظر حقوقی مشارکت ها و تحت نظر معاونت های توسعه و پشتیبانی و آموزش ابتدایی منعقد شود.

معاون مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه کارکنان ستادی و مدیران مدارس دولتی مجاز به حضور در این مراسم نخواهند بود گفت: باید کلیه موارد از طریق موسسین و در قالب بند های دستور العمل اجرا شود .

حقیقی در پایان خاطر نشان ساخت: دوره پیش دبستانی بهترین فرصت برای یادگیری است و از آن به عنوان دوره طلایی یاد میشود لذا ضرورت دارد توجه بیشتر به این دوره صورت گیرد و همچنین با رصد دقیق اجرای طرح ها و تفاهم نامه ها به ارتقاء کمی و کیفی اموزش پیش از دبستان کمک نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار