فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی آموزش دیدند

مشهد(پانا)- مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی اعلام کرد 1150 دانش‌آموز فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان در دوره‌های آموزشی چهار روزه یاوران ولایت در مشهد شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۴۹۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندهان واحدهای  بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی آموزش دیدند

حجت الاسلام مهدی جعفری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی فعالیت‌هایی که در مدرسه پیگیری می‌کند از جمله صبحگاه، زنگ تفریح، تابلوی اعلانات، آیین‌ها و بازی‌ها در این دوره تمرین می‌شود تا دانش‌آموزان هم فعالیت‌های تشکیلاتی را یاد بگیرند و هم تمرینی باشد برای موضوعاتی که در مدرسه پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: محور همه آموزش‌ها و کارگاه های این دوره با توجه به شعار سال حمایت از کالای ایرانی و جنگ اقتصادی است که مقام معظم رهبری ابتدای سال به آن اشاره داشتند.

جعفری گفت: فضایی در این دوره طراحی و ایجاد شده است که دانش آموزان علاوه بر فعالیت‌های گروهی در گیر مسائل اقتصادی شوند و مدیریت سبک زندگی و مدیریت مالی و اقتصادی خود و جامعه را تمرین می‌کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان رضوی گفت: در دوره یاوران ولایت ماموریت‌های روزانه از جمله صبحگاه زنگ تفریح و تابلو اعلانات به دانش‌آموزان یاد آوری شد و فعالیت‌های تشکیلاتی از جمله همکاری و فداکاری تقسیم وظایف را تمرین کردند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که دانش‌آموزان در این دوره تمرین کردند و به صورت عملی درگیر آن شدند چرخه اقتصادی بود، جایگاه دولت، مردم، دلال‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های تولیدی دانش‌محور را در وضع اقتصادی روز لمس کردند و واکنش‌های لازم را تمرین کردند.

وی گفت: تمرین و تاکید بر سبک زندگی هدف دیگر دوره بود. مسئولآن واحد های بسیج در مدارس آموختند دانش‌آموز نباید تک‌بعدی باشد و وظیفه خود را تنها درس خواندن نداند بلکه به عنوان یک عضو خانواده وظایف دیگری هم دارد

جعفری اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی چون بازی‌های مختلف، شبی با شهدا، پیاده‌روی‌های شبانه، بازدید از فضای شبیح‌سازی‌شده کربلای 5 و روایتگری دفاع مقدس در این دوره‌ها برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کار گروهی و تشکیلاتی خیلی مهم است و در این دوره به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان این را تمرین کنند و بیاموزند. ان‌شاءالله در سال تحصیلی جدید هر کدام از این دانش‌آموزان به عنوان یک بازوی تربیتی در مدرسه در حوزه کار فرهنگی و تربیتی کمک قابل توجهی داشته باشند.

یاد آور می‌شود دو دوره چهار روزه برای دانش آموزان دختر فرمانده واحد و دو دوره نیز برای دانش‌آموزان پسر فرمانده واحد در مجتمع فرهنگی تربیتی آیه‌های مشهد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار