رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم : طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی در قم آغاز شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید بر این که هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز استان وجود ندارد، گرانفروشی، احتکار، درج‌نکردن قیمت بر روی کالاها، صادر نکردن فاکتور، اختفا و امتناع از فروش کالا و همچنین عرضه خارج از شبکه مبارزه با کالای قاچاق را از مهمترین تخلف‌های کنونی در بازار برشمرد و هدف از اجرای این طرح را برخورد با این تخلف‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۴۸۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم : طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی در قم آغاز شد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود سیجانی با بیان این که دستگاه‌های مختلف استان از جمله دادستانی، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت استان در اجرای این طرح مشارکت دارند ادامه داد: گشت‌های مشترکی در قالب 15 تیم بازرسی به صورت شبانه‌روزی در قالب این طرح در استان فعال شده است.

وی نظارت بر انبارها، مراکز نگهداری کالا و فروشگاه‌های عرضه کالا را از جمله اولویت‌های تیم‌های بازرسی دانست و گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در خودداری از فروش و اختفای کالا به قصد گرانفروشی بدون هیچ گونه اغماضی و به صورت جدی با متخلفان برخورد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت با اشاره به وجود بسیار زیاد کالاها و مایحتاج اساسی مورد نیاز مردم در انبارهای این استان تاکید کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته میزان ذخیره کالاهای اساسی در انبارهای استان در برخی موارد بیش از 2 برابر مدت مشابه سال قبل است، به گونه‌ای که در برخی کالاها تا 6 ماه نیاز استان ذخیره شده است.

وی با اشاره به تشکیل 200 پرونده احتکار، اختفا، خودداری از فروش و گرانفروشی در یک ماه گذشته در قم گفت: برخی سودجویان به دنبال ایجاد کمبود مصنوعی کالا در بازار به قصد افزایش قیمت‌ها و گرانفروشی هستند که با شناسایی این افراد و کشف انبارهای کالا به شدت با آنها برخورد می‌شود.
محنود سیجانی با تاکید بر این که هیچ مشکلی در موجودی، تامین و توزیع کالا در بازار استان وجود ندارد، ادامه داد: در صورت مشاهده احتکار و نگهداری غیرقانونی کالا، آن انبار پلمپ و پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود که علاوه بر مجازات‌ها و جریمه‌های سنگین، کالاهای انبار‌شده بر اساس نرخ مصوب در بازار به سرعت عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: تا زمانی که نیاز باشد اجرای این طرح در سطح استان ادامه می‌یابد، ولی با توجه به اقدام‌های صورت‌گرفته و فروکش کردن برخی هیجان‌های روانی در بازار، پیش‌بینی ما این است که این دوره موقت و گذراست و مشکلی در تامین و توزیع کالا در سطح بازار نخواهیم داشت.

وی با تجلیل از همراهی مردم با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت برای شناسایی متخلفان، اظهار کرد: بسیاری از انبارهای کشف شده و تخلف‌های صورت‌گرفته، توسط مردم به بازرسان استان گزارش شده است که ادامه این همکاری در کنترل بهتر و سریعتر وضعیت بازار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار