مدیر کل دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اعلام کرد

بدهی 3 هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها

تهران (پانا) - مدیر کل دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو می‌گوید اکنون بیمه‌ها بیش از سه هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها بدهکار هستند.

کد مطلب: ۸۴۸۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بدهی 3 هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمد عبده‌زاده اظهار کرد: برخی مشکلات موجود به دلیل ناهماهنگی بین وزارت بهداشت، سندیکای دارو و انجمن داروسازی است و همین وضع موجب آسیب جدی به پیکره صنعت دارو می‌شود. از طرفی پیچیدگی ضوابط، نبود بودجه، نوسانات قیمت ارز و اضافه‌شدن مشکلات دیگر سبب ایجاد مسائلی در حوزه دارو شده است.

عبده‌زاده با بیان اینکه تامین دارو در اولویت اول است، افزود: اکنون بیمه‌ها بیش از سه هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه سود داروسازی در سه ماهه اول سال ۹۶ به میزان ۱۹ درصد کاهش داشته است، افزود: درحالی که رشد تورم ۲۱ درصد است، زیرا امروزه منابع صنعت داروسازی تامین نمی‌شود و داروسازان مجبور هستند، وام دریافت کنند.

وی تاکید کرد: صنعتی که کیفیتش خوب نباشد سودآور نیست، وضع آیین‌نامه‌ها و تعرفه‌ها نیز مناسب نیست و باید ضوابط را اصلاح کنیم. در صنعت داروسازی، سود واقعی دیده نشده است و این مسأله برای کنترل داروهای پرحجم نیز دیده نشده است.

مدیر کل دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ادامه داد: حدود ۴۲ میلیارد داروی مصرفی داریم و ما پیگیر موضوع نقدینگی شرکت‌های دارویی خارج از اوراق عرضه از طریق هیأت دولت هستیم. البته قیمت‌گذاری دارو باید واقع‌بینانه باشد، قیمت‌گذاری با توجه به ضوابط اعلام شده اجرایی می‌شود و در عمل به این قوانین با هبچ کس تعارف نداریم.

عبده‌زاده عنوان کرد: ۴۰ درصد از قیمت تمام شده دارو مربوط به خود دارو است و مابقی برای بسته‌بندی و دیگر موارد است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار