مدیرکل امور زنان آموزش‌وپرورش: گفت‌وگوی دختران دهه 80 با خانواده کم‌تر شده است

مینایی‌پور: تلاش می‌کنیم شکاف نسلی کاهش و گفت‌گوی بین نسلی افزایش یابد

تهران (پانا) - مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از تلاش این اداره‌کل برای کاهش شکاف نسلی و افزایش گفت‌گوی بین نسلی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور زنان آموزش‌وپرورش: گفت‌وگوی دختران دهه 80 با خانواده کم‌تر شده است

فرحناز مینایی‌پور در مراسم افتتاحیه اردوی ملی پیشتازان دختر که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد به فرمایش امام خمینی (ره) «دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشور هستند» اشاره کرد و خطاب به دانش‌آموزان گفت: «ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کل کشور داریم که ۶.۵ میلیون دختر هستند و شما نماینده این دانش‌آموزان هستید. امیدوارم آموزه‌های خود از این اردو را به جامعه و مدارس منتقل کنید زیرا مدارس به شور و نشاط نیاز دارند.»

او ادامه داد: «هر کشوری سرمایه دارد و نیروی انسانی یکی از مهمترین سرمایه‌هاست. با توجه به پیشرفت و توسعه کشور، ارزش نیروهای انسانی بالاتر می‌رود. دختران و زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، بنابراین برای رسیدن کشور به توسعه پایدار و ایجاد زمینه فعالیت، نقش شما در این پیشرفت موثر است.»

مینایی‌پور افزود: «در اهداف سازمان دانش‌آموزی، افرایش سطح مشارکت دانش‌آموزان یکی از اهداف در حوزه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی است. دختران سال‌های 11 و 12 دبیرستان، متولد سال‌های ۸۰ و ۸۱ و بچه‌های دوره ابتدایی نیمه آخر سال ۸۰ هستند. با یک جمع‌بندی در می‌یابیم که این دانش‌آموزان که حالا در مدارس حضور پیدا می‌کنند با نسل‌های گذشته فاصله دارند. یکی از بحران‌های کشور ما همین گسست نسلی و بحران شکاف نسلی است.»

او از تلاش برای کمترشدن شکاف نسلی خبر داد و گفت: «ما برنامه‌ریزان در ستاد آموزش و پرورش برای دختران برنامه‌های متنوعی داریم تا چالش‌ها و فرصت‌های دختران را بشناسیم و با آن‌ها درباره مشکلات و نیازها به گفت‌وگو بنشینیم. در نشست‌های متعدد با دختران دهه ۸۰ این موضوع نتیجه‌گیری شد که آنان با خانواده و بزرگسالان کم‌‌تر گفت‌وگو می‌کنند، فاصله زمانی گفت‌وگو در خانواده‌ها زیاد شده و بزرگسالان به فضای مجازی روی آورده‌اند.»

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: «در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه گفت‌وگو با خانواده‌ها هستیم. شما پیشتازان در این زمینه به ما کمک کنید تا باب گفت‌وگو در جامعه باز شود و شکاف نسلی کاهش یابد.»

او همچنین از برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری برای ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی خبر داد و گفت: «امید داریم شما دانش‌آموزان بازوهای اجرایی کشور شوید تا شور و نشاط در مدارس افزایش پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار