به مناسبت هفته دولت:

از تصفیه‌خانه فاضلاب محلی پردیسان بهره برداری می شود/ نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی برق در قم احداث می‌شود

قم (پانا)- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب محلی پردیسان و آغاز احداث نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی همزمان با هفته دولت خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
از تصفیه‌خانه فاضلاب محلی پردیسان بهره برداری می شود/ نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی برق در قم احداث می‌شود

دکتر علی جان صادق پور با تبریک ایام دهه پرخیر و برکت ولایت و گرامیداشت هفته دولت به ارائه گزارشی از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در این هفته پرداخت و از بهره بردای از دو حلقه چاه در شهر جعفریه خبر داد و گفت: این دو حلقه چاه به منظور افزایش منابع تأمین و کاهش جبران کمبود آب این شهر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و ظرف مدت 4 ماه حفر و تجهیز شده است.

وی بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب محلی پردیسان را از دیگر برنامه‌های هفته دولت ذکر کرد و اظهار داشت: این پکیج فاضلاب با هدف جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب 500 واحد مسکونی معادل 2 هزار نفر و تأمین پساب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز منطقه پردیسان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این تصفیه‌خانه محلی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و طی 12 ماه به اجرا رسیده، خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی پکیج فاضلاب پردیسان هزار متر شبکه جمع‌آوری و یک تصفیه‌خانه کوچک به ظرفیت 400 مترمکعب در شبانه‌روز اجرا شده است.

وی در ادامه از احداث خط انتقال فاضلاب شهرک قدس خبر داد و ابراز داشت: جمع‌آوری و انتقال فاضلاب هزار واحد مسکونی معادل 20 هزار نفر در راستای کاهش مشکلات زیست‌محیطی از اهداف احداث این خط انتقال به شمار می‌رود.

دکتر صادق پور یادآور شد: این پروژه به طول 4 هزار و 200 متر با لوله‌های به اقطار 400 میلی‌متر طی 12 ماه و با اعتبار 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از اصلاح و توسعه بیش از 70 هزار متر شبکه آب و فاضلاب طی 12 ماه گذشته خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال و به منظور تأمین آب 7 هزار مشترک جدید، جلوگیری از هدر رفت آب و جمع‌آوری و دفع اصولی فاضلاب در مناطق مختلف شهر به اجرا رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با اشاره به تکمیل زون‌های فشاری و رینگ‌های آبرسانی شهر قم اظهار داشت: توزیع مناسب فشار آب در شبکه از جمله اهداف این پروژه است که طی 8 ماه و با اعتبار 40 میلیارد ریال به انجام رسیده است.

وی همچنین از اصلاح شبکه آب شهرهای تابعه استان خبر داد و ابراز داشت: به منظور کاهش هدر رفت آب و تأمین فشار مطلوب شبکه 9 هزار متر از شبکه آبرسانی این شهرها نیز طی 10 ماه گذشته با اعتبار 20 هزار میلیارد اصلاح شده است.

دکتر صادق پور در ادامه از کلنگ زنی احداث نیروگاه فتوولتائیک (خورشیدی) با توان تولید 3 مگاوات برق خبر داد و گفت: این نیروگاه خورشیدی در مساحت 4 هکتار در تأسیسات معصومیه شرکت آب و فاضلاب با سرمایه‌گذاری 240 میلیارد بخشی خصوصی و ظرف مدت 18 ماه احداث خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 8 هزار متر شبکه فرعی فاضلاب به همراه نصب 800 فقره انشعاب فاضلاب در منطقه 3 و 6 شهری خاطرنشان کرد: این پروژه نیز طی 12 ماه و با 40 میلیارد سرمایه‌گذاری اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار