معاون آموزش ابتدایی: نباید وقت دانش‌آموزان صرف حفظ محفوظاتی شود که در آینده به دردشان نمی‌خورد

حضور با اشتیاق دانش‌آموزان در مدرسه و لذت بردن از یادگیری رویکرد اصلی ماست

تبریز (پانا)- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور با اشتیاق دانش آموزان در مدرسه و لذت بردن از یادگیری رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۴۷۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی: نباید وقت دانش‌آموزان صرف حفظ محفوظاتی شود که در آینده به دردشان نمی‌خورد

رضوان حکیم زاده صبح امروز در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره پروژه های علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در تبریز اظهار کرد: اگر امروز آموزش و پرورش عمومی در کشور وجود دارد و همه کودکان در سرتاسر کشور می توانند به مدرسه بروند، ما مدیون یکی از انسان های بزرگ و روشن اندیش شهر تبریز بنام میرزا حسن رشدیه هستیم.

وی ادامه داد: اگر امروز خوشحالیم که از سرتاسر ایران در یک فضای برخوردار مردم سالاری دینی، بدور از استبداد زندگی می‌کنیم مدیون بزرگ دلیرانی چون ستارخان و باقرخان، قهرمانان پرآوازه شهر اولین‌ها هستیم که با رشادت در برابر استبداد ایستادند تا یکپارچگی این مرز و بوم حفظ شود.

حکیم زاده خاطر نشان کرد: طرح پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی کشور یکی از اقدامات تحولی وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین، چرخش از آموزش صرف و حفظ محفوظات به پرورش دانش‌آموزان فکور و پژوهنده و تدریس مبتنی بر پژوهش است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم این جشنواره باید به کل جریان آموزش در دوره ابتدایی تعمیم پیدا کند تا دانش‌آموزان بتوانند در یک محیط شاداب و امن و با مشارکت و به دور از رقابت تحصیل کنند و بتوانند مسائل درسی را به نیازها و مسائل واقعی زندگی پیوند بزنند.

وی تصریح کرد: از این طریق می‌توانیم فاصله بین آموزش‌های مدرسه‌ای و مشکلات و نیازهای جامعه را از همان ابتدای کودکی برداریم تا وقت دانش‌آموزان، صرف حفظ محفوظاتی نشود که در آینده به دردشان نمی‌خورد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با درک سودمندی دانش با استفاده از آموخته‌های خود دستاوردهای ارزشمندی برای تمامی مردم جهان کسب کنند.

وی در ادامه حضور با اشتیاق دانش‌آموزان در مدرسه و لذت بردن از یادگیری رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش اعلام و اضافه کرد: جشنواره جابر بن حیان یکی از فرصت‌هایی است که می‌توانند سبب شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری شود و ما باید این کار را از دبستان‌ها شروع کنیم.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه این دانشمندان کوچک سرمایه‌های بزرگ و آینده‌سازان کشورند، خاطر نشان کرد: ما با خرسندی به همه جهانیان و خصوصا آنهایی که با ذهن‌های محدود و مادی نگرشان که تصور می‌کنند می‌توانند اراده ملت ایران را به بند بکشند، اعلام می‌کنیم، که با داشتن چنین دانشمندان کوچکی بیشتر از گذشته دلمان به آینده روشن است و مطمئنیم با یاری خداوند به تمامی موانع غلبه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شاید دشمنان ایران اسلامی برای مدت کوتاهی بتوانند کالاهای اساسی و دارو را از این ملت دریغ کنند اما بدانند که نمی‌توانند مغزهای ما را از خلاقیت، نوآوری و اندیشیدن و کشف راه های جدید تحریم کنند و نخواهند توانست قلب های ما را از تپیدن و عشق ورزیدن به این آب و خاک بازدارند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دیوار تحریم های شما بسیار کوتاه تر و پوشالی تر از بلندای همت، خلاقیت و اراده استوار مردم ایران زمین است و حضور این کودکان مدعای کلام ماست.

وی برپایی نمایشگاه طرح عید و داستان را از دیگر برنامه‌های هفتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان اعلام و اضافه کرد: این طرح عید امسال با هدف تقویت مهارت‌های نوشتن، خواندن و پرورش قوه تخیل و خلاقیت دانش آموزان و در راستای رویکردهای اصلی معاونت آموزش ابتدایی مبنی بر بازگشت به بسترهای مناسب تربیت کودکان و احترام به حق انتخاب دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا شد.

حکیم زاده با اشاره به استقبال دانش آموزان دوره ابتدایی کشور از اجرای طرح عید و داستان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بسترهای مناسب تربیت کودکان در مدارس فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار