آیین اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش: رویکرد جشنواره نوجوان خوارزمی کارآفرینی است

مشهد (پانا) - آیین اختتامیه چهارمین دوره مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی باحضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۶۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:  رویکرد جشنواره نوجوان خوارزمی کارآفرینی است

علی زرافشان در این برنامه با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان متوسطه اول در تولید آثار علمی و پژوهشی است، اظهار کرد: در واقع این جشنواره با ایده هدف و شعار کارآفرینی تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم در راستای رسیدن به این هدف گام‌های موثری برداریم.

زرافشان بااشاره به این که دولت اهتمام ویژه ای برای حمایت از طرح ها و ایده های دانش آموزان در راستای توسعه کارآفرینی دارد در همین باره گفت: در همین بخش با راه‌اندازی صندوق حمایت از نوآوری‌های دانش‌آموزی در کشور با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امید داریم بتوانیم از عملیاتی کردن پژوهش‌ها و دستاوردهای دانش آموزان حمایت های خوبی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: آموزش مهارت به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با عنوان طرح "ایران مهارت" یکی از برنامه‌های مهم معاونت آموزش متوسطه است که با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود.

زرافشان ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته این طرح به صورت پایلوت در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه هشت استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی 97-98 این رقم به 20 درصد افزایش خواهد یافت و در کل استان‌های کشور در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

وی ادامه داد:در راستای این طرح دانش آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کار و فناوری و هنر با مهارت‌های عملی این حوزه‌ها آشنا می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای یک طرح نیز با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خبر داد و تصریح کرد: از چهار سال گذشته با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پایش ویژگی کارآفرینی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه را آغاز کردیم و برای 250 نفر از مربیان با همکاری این دانشکده پروانه مربیگری کارآفرینی صادر شد که به آموزش عملی دانش‌آموزان خواهند پرداخت.

در این مراسم از 320 دانش‌آموز برتر مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی که در هشت رشته حائز عنوان های اول تا سوم شدند، قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار