کسب افتخارات جهانی نخبه ریاضی شهرستان ملارد

ملارد (پانا) - دانش آموزنابغه مرکز علامه حلی آموزش و پرورش شهرستان ملارد با کسب مدالهای رنگارنگ در المپیاد های ریاضی داخلی و جهانی خوش میدرخشد.

کد مطلب: ۸۴۶۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب افتخارات جهانی نخبه  ریاضی شهرستان ملارد

محمد شاه وردی کندری ، دانش آموزسال چهارم رشته ریاضی آموزشگاه علامه حلی ملارد میباشد،که در دوره ابتدایی با المپیادریاضی آشنا شد و در دوره متوسطه اول در المپیاد ریاضی نوجوانان ایرانی شرکت کرد و به مقام برتر دست یافت.

وی در ادامه در دوره دوم متوسطه توانست مدال طلای المپیاد نوجوانان را کسب کند و همگان متوجه نبوغ وی در رشته ریاضی شدند ودر این دوره حرکت جهانی او نیز شروع شد.

شرکت درمسابقات سال ۲۰۱۶ کشور تایلند و سپس2018 رومانی ازافتخارات وی بود و این سیر پیشرفت ادامه دارد .

نابغه ریاضی ملاردتاکنون توانسته ، دو مدال طلا و نقره و یک مدال برنز در المپیاد کشوری نوجوانان ومدال طلا ونقره جهانی را درسالهای 2016 و2018 در کشورهای تایلند و رومانی و در نهایت مدال برنز المپیاد هندسه کشوری را بدست آورد.

هرچند رقبای محمد شاه وردی در مسابقات جهانی رومانی بیشتر بودند، اما وی توانست ازبین ۵۹۴نفر نخبه از یکصد و هفت کشور جهان مدال نقره جهانی را در میان تیم اعزامی دانش آموزان جمهوری اسلامی راکسب کند.

شایان ذکر است ، وی از حمایت دولت نسبت به خود تقریبا راضی است، اما امیدوار به بهبودی بیشتر حل مشکلات موجود در مسیرشرکت افراد در المپیاد ها و مسابقات جهانی می باشد.

/خبرنگار:زهرا عین آبادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار