فرماندار خوسف: 14 قنات روستایی خوسف جان دوباره گرفت

خوسف/بیرجند (پانا) - فرماندار خوسف گفت: 14 قنات روستاهای دور افتاده این شهرستان با مشارکت مردم و فرمانداری مرمت و احیا شد.

کد مطلب: ۸۴۵۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار خوسف: 14 قنات روستایی خوسف جان دوباره گرفت

محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف افزود: بر اثر خشکسالی در سال های اخیر 70 درصد قنوات 194 آبادی این شهرستان خشک شده است.

وی گفت: خشکسالی زمینه مهاجرت تعداد زیادی از روستاییان را فراهم کرده اما با احیای قنوات جهت مهاجرت تغییر یافته است.

فرماندار خوسف اظهار کرد: از آنجایی که مردم به تنهایی قادر به احیای قنات روستا نبودند توسط فرمانداری بیل های مکانیکی و زنجیری تامین و در اختیار روستاها قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای احیا و مرمت قنوات بودجه خاصی به استان و شهرستان ابلاغ نمی شود اما با مشارکت اهالی روستا توانستیم برای احیای قنوات با هزینه های پایین گام های مثبتی برداریم.

شفیعی بیان کرد: در هر فصل برنامه داریم حداقل 40 قنات شهرستان را با مشارکت اهالی روستا احیا و مرمت کنیم.

وی با بیان اینکه احیا و مرمت قنوات را از دور ترین نقاط شهرستان آغاز کرده ایم یادآور شد: اکنون تعدادی از روستاهایی که طی چند سال گذشته با تانکر آبرسانی می شدند از نعمت آب برخوردار شده اند.

فرماندار خوسف تاکید کرد: باید به این تفکر برسیم که هرچه پول به استان تزریق شود باز هم مشکلات رفع نخواهد شد بلکه ما نیاز به ابتکار و نوآوری داریم.

وی ادامه داد: سالانه شاید 200 میلیون تومان بودجه احیا و مرمت قنوات به شهرستان ابلاغ شود که با این مبلغ تنها قنات 2 روستا را می توان مرمت کرد.

شفیعی افزود: دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی قنوات از 2 ماه قبل به صورت رایگان در اختیار روستاها قرار گرفت و اکنون کار به صورت مشارکتی در حال انجام است.

شهرستان خوسف در فاصله 35 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد و شغل 80 درصد اهالی آن کشاورزی و دامپروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار