در گفت‌وگو با پانا

پایان رافت: سنگ‌اندازی در اهواز ثابت کرد فوتبال ایران در عرصه هواداری پیشرفتی نداشته است

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است اتفاقات رخ داده در جریان دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس اثبات می‌کند که فوتبال ایران در عرصه هواداری پیشرفتی نداشته است.

کد مطلب: ۸۴۴۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پایان رافت: سنگ‌اندازی در اهواز ثابت کرد فوتبال ایران در عرصه هواداری پیشرفتی نداشته است

پایان رافت در گفت‌وگو با پانا درباره بازی دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در سه بازی اول فصل جدید لیگ برتر موفق شد نتایج قابل قبولی کسب کند و با اقتدار در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. البته نباید فراموش کنیم که پرسپولیس تا نیم‌فصل دوم نمی‌تواند بازیکن جذب کند و به همین دلیل نیمکت قوی‌ای ندارد. با این حال تیم برانکو قدرتمند و مدعی اصلی قهرمانی است.

وی درباره بازگشت بیرانوند به ترکیب پرسپولیس گفت: با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا نزدیک است بنابراین بیرانوند از این به بعد بیشتر در بازی‌ها حاضر خواهد شد. البته طبیعی بود که در دو بازی اول استراحت کند تا آمادگی لازم را برای بازی‌های بعدی به دست بیاورد.

باشگاه‌های ایرانی بعد از 18 سال فوتبال حرفه‌ای نتوانسته‌اند فرهنگ تماشاگران‌شان را افزایش دهند زیرا مدیران به فکر نتیجه گرفتن هستند و روی مسائل پایه‌ای کار نمی‌کنند

رافت درباره حواشی دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در اهواز گفت: متاسفانه اتفاقاتی که در خوزستان رخ داد باعث شد بازی تحت تاثیر قرار بگیرد و بازیکنان نتوانند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند. به نظرم آن اتفاقات را نباید راحت از کنارش رد شد و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید تصمیم جدی در مورد این اتفاقات بگیرد.

وی ادامه: البته من اعتقاد دارم آن اتفاقات از طرف عده‌ای تماشاگر خاص بودند چرا که خوزستان مهد دلاوری و ایثارگری است و این شهر در طول جنگ جهانی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد. وقتی این پرتاب سنگ‌ها را دیدم، تاسف خوردم، ما نشان دادیم فوتبال‌مان با کشورهای دیگر فاصله زیادی دارد. در تهران و اهواز روی سکوها شعار تند سر می‌دهند و این موضوع نشان می‌دهد ما باید روی فرهنگ هواداری‌مان کار کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: ما همه ایرانی هستیم و شعار علیه قومیت‌ها کار بسیار اشتباهی است و این موضوع بر روی فوتبال ما تاثیر منفی دارد. متاسفانه باشگاه‌های ایرانی بعد از 18 سال فوتبال حرفه‌ای نتوانسته‌اند فرهنگ تماشاگران‌شان را افزایش دهند زیرا مدیران به فکر نتیجه گرفتن هستند و روی مسائل پایه‌ای کار نمی‌کنند. امیدوارم روزی برسد که وقتی هوادار روی سکو می‌نشیند، دغدغه‌ای جز پیروزی تیمش نداشته باشد.

رافت در پایان گفت: فوتبال ایران فقط یک باشگاه حرفه‌ای به نام گسترش فولاد دارد که مالک تیم زنوزی است. او موفق شده است امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی را در گسترش فولاد در اختیار کادر فنی و بازیکنان قرار دهد، امیدوارم الگوبرداری مناسبی از او شود و امثال زنوزی‌ها بتوانند به فوتبال ایران وارد شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار