فاطمه ذوالقدر*

احیای اجتماعی با فرهنگ

وضعیت اقتصادی کشور به سمت و سویی در حال حرکت است که مردم ناگزیر هستند اولین کالایی را که از سبد خانوار حذف می‌کنند کالای فرهنگی باشد که شامل موضوع تفریحات و گردشگری و اوقات فراغت است.

کد مطلب: ۸۴۱۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

از این‌رو تدارک سازوکارهایی برای تامین سرگرمی‌های سالم و سازنده در عین حال رایگان یا کم هزینه به خصوص در فصل تابستان که اوقات فراغت و تعطیلات دانش‌آموزان و دانشجویان است اقدامی مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد چرا که در نبود تفریحات و سرگرمی‌های سالم امکان گرایش به انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و سرگرمی‌های مضر و مخرب افزایش خواهد یافت.

موسیقی و کنسرت و جُنگ‌ها و نمایش‌های شاد و آموزنده یکی از سرگرمی‌هایی است که هم اینک به لحاظ قیمتی به دلایل شرایط برگزاری در سالن‌های ویژه ناخواسته متحمل هزینه بالایی می‌شود که در اقتصاد امروز، همه اقشار نمی‌توانند از آن استفاده کنند اما در صورت تخصیص فضا و امکانات رایگان همانند ورزشگاه‌ها و فرهنگسراها به هنرمندان کشور می‌توان این فضای شاد و سالم را به نحو احسن برای همه اقشار تامین کرد و از سویی می‌تواند بستری برای آشنایی و گسترش هنر و موسیقی ایرانی در بین نوجوانان و جوانان باشد. تجربه موفقی که در بازی‌های جام جهانی در ورزشگاه آزادی از حضور خانواده‌ها وجود دارد امنیت خاطری را برای ادامه این میسر مهیا می‌کند که باید از این ظرفیت به شایستگی استفاده کرد.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همواره درصدد ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی به‌خصوص در میان نوجوانان و جوانان است و از هر فرصت و زمینه‌ای که بتواند این مهم را ترویج دهد استقبال شایسته خواهد کرد. پیشنهاد برگزاری کنسرت‌ها در فضاهای ورزشی در مذاکرات با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و انتظار داریم با تعاملات مثبتی که بین مجلس و دولت همواره وجود داشته بتوان با تزریق روحیه نشاط و شادی در دل مردم نهال امید را که در بحران اقتصادی تحمیلی بر کشور در حال پژمرده شدن است دوباره احیا کرد.

منبع: اعتماد

*نماینده مردم تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار