️هشدار ١٠ سناتور: تضعیف تحریم‌های ایران با واکنش کنگره آمریکا روبرو می‌شود 

تهران (پانا) - گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به سفیران آلمان، انگلیس و فرانسه در این کشور درباره تلاش برای گریز از تحریم‌های واشنگتن ضد ایران یا تضعیف آن هشدار دادند.

کد مطلب: ۸۴۰۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
️هشدار ١٠ سناتور: تضعیف تحریم‌های ایران با واکنش کنگره آمریکا روبرو می‌شود 

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس،۱۰ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که همگی در سال ۲۰۱۵ رای مخالف به برجام داده بودند، درباره تحریم‌های واشنگتن علیه ایران به اروپا هشدار دادند.

این سناتورها در نامه‌ای به سفیران آلمان، انگلیس و فرانسه در واشنگتن نوشتند که هرگونه تلاشی برای «گریز یا تضعیف» این تحریم‌ها، برای آن‌ها «نگرانی جدی» به وجود آورده و اقداماتی از سوی کنگره آمریکا را در پی خواهد داشت.

نویسندگان این نامه همچنین تاکید کردند که تحریم ها علیه ایران مربوط به قانون آمریکا است و تنها علت رفع این تحریم ها موافقت دولت پیشین این کشور با برجام بوده، اما دولت فعلی از این توافق خارج شده است.

در این نامه آمده است: «قصد ما از نوشتن این نامه این است که از شما بخواهیم از تحریم های آمریکا پیروی کنید و همچنین تاکید کنیم که هرگونه تلاش شما برای گریز از قوانین آمریکا یا تضعیف آن باعث نگرانی جدی خواهد شد.»

این سناتورها افزودند:«هر تلاشی برای فرار از (تحریم ها) یا تخریب آن ها باعث اقدام کنگره در هماهنگی با دیگر عناصر حکومتی آمریکا خواهد شد.»

تد کروز سناتور ایالت تگزاس، مارکو روبیو از ایالت فلوریدا و تام کاتن سناتور ایالت آرکانزاس که هر سه از اعضای شاخص جمهوریخواهان سنای آمریکا هستند در میان نویسندگان این نامه اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار