کمپین فشار مضاعف ضد ایران در آمریکا راه‌اندازی شد

تهران (پانا) -– در پی جدال کلامی روسای جمهوری ایران و آمریکا، مقام‌های آمریکایی به سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرده‌اند که کمپین افزایش فشار تازه‌ای ضد ایران مشابه آنچه علیه کره شمالی پیش از نشست 12 ژوئن سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کره استفاده می‌شد راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۸۳۹۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کمپین فشار مضاعف  ضد  ایران در آمریکا راه‌اندازی شد

این ادعای مقام‌های آمریکایی پس از سخنان یکشنبه شب رئیس‌جمهوری ایران که آمریکا را خطاب قرار داده و گفته بود «آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن پشیمان می شوی»، مطرح شده است.

دونالد ترامپ روز گذشته در پاسخ به آنچه روحانی گفت در توئیتی که ظاهرا تمایل داشت عصبانیت خود را هم در آن نشان دهد ایران را تهدید کرد. ترامپ خطاب به ایران گفت: «هرگز آمریکا را تهدید نکن چرا که دچار عواقب آن می‌شوی. تعداد معدودی در طول تاریخ با آن (عواقب) مواجه شده‌اند. »

ساعتی پیش از این کپی‌برداری ناشیانه دونالد ترامپ نیز وزیر امور خارجه آمریکا در جمع گروهی به ظاهر ایرانی در لس آنجلس ادعاهای خود ضد ایران را تکرار و تلاش کرد که ایرانیان را ترغیب به مخالفت و اعتراض علیه دولت، به امید حمایت آمریکا کند.

این اظهارات مقام‌های آمریکایی علاوه بر واکنش سیاستمداران و تحلیل‌گران ایرانی با واکنش‌های مخاطبان ایرانی در فضای مجازی نیز روبه رو شد که با هشتگ‌های مختلف خواهان توقف دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران شده بودند.

از سوی دیگر فضای رسانه‌ ای، مقابله رسمی کلامی دو رئیس‌جمهوری را نشانی از ایجاد فضای تازه در تقابل ایران و آمریکا در حالی که تنها 3 هفته تا اعمال تحریم‌های آمریکا ضد ایران باقی مانده است می‌دانند. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که تهران و واشنگتن در حالی جنگ سرد را آغاز کرده‌اند که امیدوارند این روند به میز مذاکره ختم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار