معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآن:

خدا شرط استفاده عمیق از اقیانوس بیکران قرآن را تدبر و تفکر در آیات آن نقل کرده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با تاکید بر فرمایش خداوند، شرط استفاده عمیق از اقیانوس بیکران قرآن را تدبر و تفکر در آیات آن عنوان کرد‌.

کد مطلب: ۸۳۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
خدا شرط استفاده عمیق از اقیانوس بیکران قرآن را تدبر و تفکر در آیات آن نقل کرده است

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور که عصر امروز اول مرداد در اردوگاه شهید باهنر درحال برگزاری است، خطاب به دانش آموزان گفت: از دو منظر به شما تبریک می گویم؛ یک تبریک برای موفقیت شما در یک عرصه مهم و تبریک بعدی اینکه خداوند به شما این لطف و عنایت را داشته که در مسیر قرآن قرار بگیرید.

او ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی موجب افتخار و سربلندی آموزش و پرورش است.

کاظمی خطاب به دانش آموزان قرآنی گفت: خداوند به وسیله قرآن و نزول آن تمام ابزار رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را برای جامعه بشریت مهیا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: خدا با عبارات مخالف به این نکته مهم اشاره کرده است که تنها راه نجات جامعه بشریت و رسیدن به مدینه فاضله توسل و تمسک به قرآن است.

او گفت: خدا در یکی از بهترین آیات قرآن اشاره می کند که تمام مسیرهای سلامتی از جمله سلامت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی در قرآن وجود دارد.

کاظمی به یکی از آیه های قرآن اشاره کرد و گفت: خدا انسان را به وسیله قرآن به مسیری هدایت می کند که فساد و تباهی به آن مسیر راه ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به اثرات قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان اشاره کرد و گفت: در بهره برداری از این اقیانوس بیکران معنویت استفاده های متفاوتی می توان کرد.

او ادامه داد: گوش دادن، نگاه کردن و قرائت قرآن همچنین تدبر و تفکر در قرآن و ترتیل آن رویکردهایی است که می توان از این اقیانوس معنویت بهره مند شویم.

کاظمی افزود: خدا شرط استفاده عمیق از این اقیانوس بیکران را تدبر و تفکر در آیات قرآن نقل کرده است.

او افزود: آنچه قرآن از ما انتظار دارد قرائت و حفظ صرف نیست بلکه باید آموزه های قرآنی در زندگی، افکار و اندیشه های ما متبلور شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خداوند در انتها تمسک به قرآن را از ما می خواهد که تمسک یعنی متجلی شدن آموزه های قرآنی در رفتار ما.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار