کپی‌برداری ناشیانه ترامپ از ظریف: هرگز آمریکا را تهدید نکن!

تهران (پانا) - سخنان روز گذشته رئیس‌جمهوری کشورمان در جمع سفرای ایرانی که در فضای مجازی به «صحبت‌های طوفانی روحانی» مشهور شد، خشم رئیس‌جمهوری آمریکا را تا جایی بر انگیخت که او ناچار شد در صفحه توئیتر خود برای واکنش به روحانی از جملات محمدجواد ظریف استفاده کند و بنویسد: «هرگز آمریکا را تهدید نکن!»

کد مطلب: ۸۳۹۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کپی‌برداری ناشیانه ترامپ از ظریف:  هرگز آمریکا را تهدید نکن!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از سخنان رئیس‌‌جمهوری کشورمان که او را خظاب قرار داده و گفته بود «آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان‌کننده است» در صفحه توئیتر خود نوشت: « خطاب به رئیس‌جمهوری ایران، هرگز آمریکا را تهدید نکن چرا که دچار عواقب آن می‌شوی. تعداد معدودی در طول تاریخ با آن (عواقب) مواجه شده‌اند. ما دیگر کشوری نیستیم که در در مقابل سخنان جنون‌آمیز شما از مرگ و خشونت سکوت کنیم. احتیاط کن!»

رئیس‌جمهوری آمریکا تمام کلمات این توئیت را با حروف بزرگ انگلیسی منتشر کرده که به نظر می‌رسد، با این حرکت خواسته است اوج عصبانیت خود را نشان دهد.

از سوی دیگر استفاده از جمله «هرگز یک آمریکایی را تهدید نکن!» استفاده از واژگان مشهور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران است که در طول مذاکرات هسته‌ای در جریان جلسه‌ای در وین به همتای وقت آمریکایی خود جان کری گفته بود :«هرگز یک ایرانی را تهدید نکن!» این جمله وزیر امور خارجه ایران در جهان شهرت ویژه‌ای پیدا کرد و بارها از سوی شخصیت‌های مختلف تکرار شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از زمانی که از حدود بیش از یک سال گذشته در آمریکا به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شد با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرد و در نهایت پس از خروج از برجام با امضای فرمانی برای بازگرداندن همه تحریم‌های ضد ایرانی، سیاست این کشور را اعمال شدیدترین فشارها ضد ایران اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار