رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تشکل های کشاورزی درتقویت زنجیره صادرات سیب نقش کلیدی دارند

ارومیه (پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تشکل های کشاورزی درتقویت زنجیره صادرات سیب استان نقش کلیدی دارند.

کد مطلب: ۸۳۸۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تشکل های کشاورزی درتقویت زنجیره صادرات سیب نقش کلیدی دارند

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه زنجیره سیب درختی استان اظهارداشت: توانمندی تشکل های کشاورزی در تقویت زنجیره صادرات سیب درختی استان نقش مهمی دارد و در این راستا باید بین بخش دولتی و تشکل ها هم افزایی بیشتری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: زنجیره های تولیدات کشاورزی برای بهره مندی حلقه های تولید از ارزش افزوده تولیدات خود و همچنین توسعه هدفمند و پایدار بازارهای صادراتی باید تشکیل شود و در این استان نیز به عنوان قطب تولید سیب کشور راه اندازی این زنجیره ضروری بود.

کریم زاده با بیان اینکه اساس نامه تشکیل زنجیره سیب درختی در استان تدوین شده است، افزود: در هر زنجیره حلقه های تولید، صادرات ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمل و نقل به عنوان چهار عنصر کلیدی هستند که در این زنجیره فعالیت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: تشکیل زنجیره سیب درختی استان فرصت ارزشمندی است در زمینه رفع مشکلات پیش روی بازار تولید و صادرات سیب درختی در استان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت شد، اضافه کرد: امسال به دلیل وقوع سرمای دیر رس بهاره، سیل و حوادث غیر مترقبه خسارت زیادی به باغات انگور و سیب استان وارد شد که بر اساس براوردهای انجام شده توسط کارشناسان پیش بینی می کنیم امسال در حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته و کمتراز یک میلیون تن تولید سیب درختی در استان داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال جاری نیز با شناسایی بازارهای جدید ، مازاد تولید خود را به کشورهای همجواز از طریق این زنجیره صادر کنیم.

کریم زاده با بیان اینکه پایداری تولید و اشتغال بستگی به بازار مناسب محصول دارد افزود: ساماندهی وضعیت دپوی سیب صنعتی در کنار جاده ها از اولویت های جهاد کشاورزی استان است تا محصول به صورت مستقیم از باغ به سوی کارخانجات صنایع تبدیلی حمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار