رحمانی، استاد دانشگاه:‌  تغییر افراد چاره کار نیست

تهران (پانا) - یک استاد دانشگاه تغییر رویکرد و سیاست‌گذاری‌ها را مهم‌تر از تغییر افراد، برای حل مشکل‌های اقتصادی کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رحمانی، استاد دانشگاه:‌  تغییر افراد چاره کار نیست

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، تیمور رحمانی درباره اظهارنظرهای اخیر درباره تغییر تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: به نظر من به جای تغییر تیم اقتصادی دولت و افراد، نیازمند تغییر رویکردها و سیاست‌گذاری‌ها هستیم زیرا باید نوع نگاه ما به علم اقتصاد تغییر کند و با تغییر یک یا دو نفر نمی‌توان مشکل اقتصاد کشور را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه درباره بروز مشکل‌های اقتصادی نباید صرفا وزارت امور اقتصادی و دارایی یا بانک مرکزی را مقصر دانست، گفت: به دلیل ارتباط و اتصالی که میان اقتصاد کشور و سایر بخش‌ها و حوزه‌ها وجود دارد نمی‌توان تنها این دو نهاد را مقصر اصلی تمامی مشکل‌ها دانست.

این کارشناس اقتصادی افزود: به عنوان مثال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح تحول سلامت مشکل‌های گسترده‌ای برای کشور ایجاد کرد که بی‌شک بی ارتباط با اقتصاد کشور نیست، بر همین اساس است که من معتقد هستم این مشکل‌ها قائل به فرد نیست و تنها به دلیل تفاوت نگاه‌ها به مشکل‌ها و راه‌حل آنها است.

رحمانی ادامه داد: فعالیت و اقدام‌های دستگاه‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد که موجب تشدید مشکل‌های اقتصادی و بانکی کشور نشود.

وی عنوان کرد:‌ همچنین از سویی دیگر فشارهای خارجی مثل تحریم‌ها و اقدام‌های طرف‌های غربی نیز عاملی برای تشدید این مشکل‌ها است.

این استاد دانشگاه در پایان درباره ارائه راهکار برای حل مشکل‌های اقتصادی کشور، اظهار کرد: شرایط فعلی اقتصاد کشور به گونه ای نیست که بتوان به راحتی راهکار کاربردی ارائه داد بلکه نیارمند حضور کارشناسان و مسئولین امر در اتاق فکر و بررسی و تحلیل وضع و جمع‌بندی درباره راهکارهای پیش رو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار