استاندار خوزستان:

به تامین کل آب آبادان از غدیر متعهدیم

آبادان (پانا) - استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم آبادان در بحث آب شرب از ما گله مند هستند، گفت: مردم انتظار داشتند تا ما کل آب شرب آبادان را از طرح غدیر تامین کنیم و در این زمینه ما متعهد به انجام این کار هستیم. با توجه به اینکه آبادان شهر بزرگی است و تعداد انشعابات آن نیز بیشتر است، تنظیم کار برای رساندن آب به این شهر مقداری سخت تر است.

کد مطلب: ۸۳۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
به تامین کل آب آبادان از غدیر متعهدیم

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات آب اروند کنار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همه مسئولان در بخش های مختلف از جمله سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی پای کار هستند و همکاری ویژه ای را در بحث حل مشکلات آبی داشته اند.

وی افزود: خوشبختانه توانسته ایم از دو روز گذشته حدود 200 متر مکعب رها سازی آب را بر روی رودخانه های کارون و دز انجام دهیم تا بتوانیم آب مورد نیاز برای آبیاری نخیلات آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروند کنار و دارخوین را تامین کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با صیانتی که از این آب رهاسازی شده در بالادست انجام می گیرد، آب به این نخیلات در شهرستان ها و بخش های مد نظر خواهد رسید. در این خصوص در بالادست پمپ ها را پلمپ کرده ام و حتی برق کشت و صنعت های نیشکر را نیز در طول مسیر ساعت ها قطع کرده ایم تا آب مورد نظر بتواند به پایین دست برسد.

شریعتی بیان کرد: این آب باید به نخیلات در پایین دست برسد زیرا این نخیلات معیشت و زندگی مردم است و ما متعهد هستیم تا حداقل ها را برای مردم تامین کنیم و همه بتوانند به عدالت سختی را تحمل کنند و حداقل ها را برای ادامه معیشت داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 پمپ در حال کار کردن هستند تا آب را به بهمنشیر منتقل کنند. از امشب نیز این تعداد پمپ به 10 عدد افزایش پیدا می کند زیرا امروز دبی آب در اهواز به بیش از 330 مترمکعب بر ثانیه رسید. این آب به تدریج باید خود را به پایین دست برساند تا سپس از آنجا به بهمنشیر منتقل شود و شاهد آبیاری نخیلات باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم آبادان در بحث آب شرب از ما گله مند هستند، گفت: مردم انتظار داشتند تا ما کل آب شرب آبادان را از طرح غدیر تامین کنیم و در این زمینه ما متعهد به انجام این کار هستیم. با توجه به اینکه آبادان شهر بزرگی است و تعداد انشعابات آن نیز بیشتر است، تنظیم کار برای رساندن آب به این شهر مقداری سخت تر است.

شریعتی افزود: کارشناسان به صورت شبانه روز در تلاش هستند تا آنچه مورد نیاز مردم آبادان است را به آن ها برسانند. خط لوله بسیار عظیمی احداث شده و تنظیم آن بسیار سخت است و نیاز است تا چند ماه برای تنظیم آن وقت گذاشته شود. با توجه مشکلات منطقه به جد در حال انجام کار هستیم تا در حداقل زمان ممکن نسبت به حل مشکل اقدام کنیم.

وی ادامه داد: برنده مناقصه نصب آب شیرین کن های آبادان و خرمشهر مشخص شده است و در این زمینه به زودی کار احداث این آب شیرین کن ها آغاز می شود. همچنین مناقصه آب شیرین کن اروند کنار نیز 15مردادماه برگزار خواهد شد و پس از مشخص شدن برنده مناقصه کار ساخت این آب شیرین کن نیز آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار