در گفت‌وگو با پانا

روایت رئیس اتحادیه لوازم خانگی از اخلال برخی تولیدکنندگان داخلی در عرضه کالا به بازار

برخی تولیدکنندگان داخلی به جای آنکه از وضع کنونی برای جلب نظر مردم و فروش بیشتر استفاده کنند تولید را متوقف کرده‌‌اند

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به ممنوعیت‌هایی که برای واردات کالای لوکس به کشور اعمال شده است ، می‌گوید برخی تولیدکنندگان داخلی به جای آنکه در وضع کنونی سقف تولید را افزایش دهند و از این فرصت طلایی برای جلب نظر مردم و فروش بیشتر استفاده کنند تولید را متوقف کرده‌اند و کالاهای موجود را نیز به بازار تحویل نمی‌دهند.

کد مطلب: ۸۳۶۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
روایت رئیس اتحادیه  لوازم خانگی  از اخلال برخی تولیدکنندگان داخلی  در عرضه کالا به بازار

محمد طحان‌پور درگفت‌وگو با خبرنگار پانا تصریح کرد:‌ شرکت‌های وارداتی کالا را به فروشگاه‌های صنفی عرضه‌کننده لوازم خانگی در سطح شهر تحویل نمی‌دهند.

وی ادامه داد:‌ کارخانجات تولیدی و شرکت‌های توزیعی که کالاهای خارجی را به کشور وارد می‌کنند هفته‌هاست که کالا توزیع نمی‌کنند و اگر هم توزیع کنند به میزان بسیار اندک است.

طحان‌پور با اشاره به سخت‌شدن شروط ارایه کالا به فروشگاه‌ها اظهارکرد:‌ تا پیش از این وارکنندگان یا تولیدکنندگان لوازم خانگی را با چک‌های مدت‌دار چند ماهه به فروشگاه‌ها تحویل می‌دادند اما اکنون اگر هم فروشی وجود داشته باشد به صورت نقدی است.

وی عنوان کرد:‌ دولت با هدف حمایت از تولید ممنوعیت‌هایی برای واردات کالا به کشور اعمال کرده است و این هدف موجب شده است تا عده‌ای با سوء استفاده از وضعی که به وجود آمده است، عرصه را بر مردم تنگ کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از به وجود آمدن این وضع در بازار جلوگیری کند اما متاسفانه شاهد هستیم افرادی که برای تهیه جهیزیه فرزندان خود موفق به تامین کالا نمی‌شوند، گلایه زیادی دارند و مستاصل شده‌اند و نمی‌دانند که کالای مورد نیاز را باید از چه محلی تامین کنند.

وی اضافه کرد: برخی تولیدکنندگان داخلی به جای آنکه در وضع کنونی سقف تولید را افزایش دهند و از این فرصت طلایی برای جلب نظر مردم و فروش بیشتر استفاده کنند تولید را متوقف کرده‌‌اند و کالاهای موجود را نیز به بازار تحویل نمی‌دهند.

طحان‌پور خاطرنشان کرد: سوء استفاده از وضع بازار به تعبیری «بره‌کشان سودجویان» شده است و از ممنوعیت ورود کالا به کشور استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از فروشگاه‌ها کالاهایی دارند که نمی‌فروشند، اظهار کرد:‌ فروشگاه باید از انبار کالا تحویل دهد و اگر اجناس درون فروشگاه را به مردم بفروشد و خالی شود این شائبه به وجود می‌آید که آن فروشگاه ورشکست شده است و نیاز و تقاضای مردم در بازار هم در حد چند عدد کالایی نیست که به صورت نمونه در فروشگاه‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد:‌ تولیدکنندگانی که سالهاست بازار را در اختیار دارند حالا که باید جبران ممنوعیت واردات را داشته باشند تولید نمی‌کنند و با شروطی بسیار سخت حاضر به ارایه کالا به میزان محدود هستند و تنها به منافع خود می‌اندیشند.

وی تصریح کرد: درحالی که واردات مواد اولیه تولید لوازم خانگی مشمول استفاده از ارز 4200 تومانی می‌شود قیمت اجناس تولیدی در ماه‌های اخیر دائم در حال افزایش بوده است و برخی بی‌آنکه دغدغه مردم را داشته باشد ارز مورد استفاده را در قیمت کالای خود اعمال نمی‌کنند.

طحان‌پور از برگزاری جلسه‌ با مسئولان وزارت صنعت خبر داد و افزود: گزارش‌های لازم در این جلسه‌ها ارایه شده است اما تولید و توزیع با هم به تعادل نرسیده است و زیان اصلی را مردم می‌بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار