مهممترین کانون در جامعه ، کانون خانواده می باشد

نطنز/اصفهان(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نطنز خاطر گفت: بیشتر فعالیت های مدارس در راستای کارهای آموزشی پیش می رود و این یکی از دغدغه های امور تربیتی است که دانش آموزان با مفاهیم تربیتی و فرهنگی که در جامعه با آنها سرکار دارند آشنا شوند.

کد مطلب: ۸۳۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مهممترین کانون در جامعه ، کانون خانواده می باشد

سید رضا حسینی در گفتگو با خبرگزاری پانا از باید ها و نباید های موجود در بین دانش آموزان و همچنین باید ها و نباید هایی که این گونه خطراتی را برای داشن آموزان به وجود می اوردند گفت یکی از کانون های مهم در جامعه کانون خانواده می باشد دانش اموزان یا بهتر عنوان فرزندانمان در کنار والدین درس هایی را یاد می گیرند که هیچ موقع در مدرسه و یا مکان های فرهنگی به آن پرداخته نمی شود .

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نطنز خاطر نشان نمود: بیشتر فعالیت های مدارس در راستای کارهای آموزشی پیش می رود و این یکی از دغدغه های امور تربیتی است که دانش آموزان با مفاهیم تربیتی و فرهنگی که در جامعه با آنها سرکار دارند و شاید دچار معظلات اجتماعی شوند پرداخته نمی شود .

وی همچنین به خطراتی که دچار فرزندان می شود اشاره نمود و گفت: با شیوه تربیتی درست در خانواده بیشتر این گونه خطرات برطرف می شود و این ملزم به رابطه دوستانه است که بین اولیا و فرزندان به وجود می آید .

حسینی افزود: این روزها شاهد اعتیاد اینترنتی جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان هستیم، این در شرایطی است که جوانان در این محیط ها از آسیب پذیری بسیاری برخوردارند به ویژه افرادی که در دوره متوسطه اول و دوم در حال تحصیل هستند و حساسیت‌های دوران بلوغ را نیز طی می کنند. از سوی دیگر باید تعارض ارزش های ایرانی ـ اسلامی را در فضای مجازی مورد توجه قرار داد؛ چراکه این تکنولوژیها از قبل به ایران آمده اند و چالش های هویتی را برای جوانان ما ایجاد می کند که با مولفه های فرهنگ اسلامی و ایرانی ما مغایر است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی در پایان تصریح نمود در هر دوره زمانی آسیب‌های مختلف تهدید‌کننده دانش‌آموزان وجود دارد. در اصل شدت و حدت این آسیب‌ها بر اساس فضای اجتماعی هر جامعه و ارتباطات نوآموزان با افراد همسن و سالشان شکل می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار