نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل :

نیازمند احیای فرهنگ وقف علمی در کشور هستیم

اردبیل (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: از اینکه قسمت عمده خیرات و احسان‌های انجام پذیرفته در نوع مادی آن خلاصه شده بسیار غصه می‌خورم و مشارکت در دیگر امور خیریه به مانند وقف‌های علمی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود.

کد مطلب: ۸۳۵۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نیازمند احیای فرهنگ وقف علمی در کشور هستیم

آیت‌الله سیدحسن عاملی در آیین کلنگ‌زنی دومین دانشجوسرای خیّری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: مشارکت در امور خیرخواهانه علمی، جریان شایسته الگوسازی برای ورود هر چه مناسب خیران به این حوزه مهم و تأثیرگذار را پیاده‌سازی خواهد کرد .

وی افزود: عزت و اقتدار کشورها به اقتدار علمی وابسته بوده و دولت‌هایی که در تولید دانش جهانی سهم بیشتری را داشته باشند در مدیریت جهان نیز با قدرت و توان بیشتری وارد عمل شده و خواهند توانست اهداف خود را در مواجهه با کشورهای ضعیف‌تر پیاده کنند .

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل یادآور شد: هر جامعه‌ای که از قافله علمی عقب بماند، مسلوب‌الاراده شده و اسیر توطئه‌های شوم دشمنان و کشورهای قدرتمندی خواهد بود که به دنبال تسلط بر کشورهای دیگر و بهره‌مندی از منابع موجود ملت‌ها هستند .

عاملی با اشاره به اینکه حاکمیت علمی نایاب‌ترین حقیقتی است که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود، ادامه داد: خلاء‌های علمی مشهود در کشور ما تاوان ۵۰۰ سال عقب‌ماندگی علمی به دلیل تسلط پادشاهان نالایق بر این خاک بود تا نتوانیم به شکل مناسبی قله‌های علمی را طی کنیم .

وی اقتدار علمی را اساس پیشرفت‌ جوامع دانست و اظهار کرد: از اینکه قسمت عمده خیرات و احسان‌های انجام پذیرفته در نوع مادی آن خلاصه شده بسیار غصه می‌خورم و مشارکت در دیگر امور خیریه به مانند وقف‌های علمی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار