23 هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه صندوق روستایی و عشایری هستند

یاسوج (پانا) - مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 23 هزار خانوار بیمه شده صندوق روستایی و عشایری در استان وجود دارد که 300 خانوار از این بیمه شدگان در حال حاضر حقوق بگیر صندوق هستند.

کد مطلب: ۸۳۵۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
23 هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه صندوق روستایی و عشایری هستند

عیسی کریمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این صندوق در سال 83 فعالیت خود را در راستای رفاه اجتماعی جامعه بزرگ کشاورزان،روستاییان و عشایر در سطح استان آغاز کرده است.

مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر روستاها و مناطق عشایری ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر شهرستان کهگیلویه شامل سوق، قلعه‌رئیسی و دیشموک هم می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عضویت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به مصوبه مجلس محدودیت سنی برای افراد بالای 50 سال در نظر گرفته شده است، سن قانونی عضویت در این صندوق را 18 تا 50 سال عنوان کرد.

کریمی، بیان کرد: 70 درصد حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند و مزایای خوبی دارد.

وی، از پرداخت مستمری، از کارافتادگی و فوت به خدمات بیمه روستاییان و عشایر نام برد و افزود: پس از 15 سال بر اساس سطح بیمه به این افراد مستمری داده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه یکی از مشکلات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان نداشتن آگاهی جامعه هدف است، گفت: رسانه‌ها به اطلاع‌رسانی خدمات و مزایای این بیمه کمک کنند.

وی، گفت:ثبت نام متقاضیان توسط کارگزاران در هر استان،شهرستان وشهر انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار