فرانسه: ایران تهدید را متوقف کند تا بتوانیم بسته اقتصادی را تا قبل از نوامبر تکمیل کنیم

تهران (پانا) - فرانسه اعلام کرده است که قدرت‌های اروپایی در تلاش هستند تا بتوانندتا پیش از نوامبر یک بسته اقتصادی به ایران ارائه دهند که بتواند برجام را حفظ کند اما او به تهران هشدار داده است که تهدید به خروج از برجام را متوقف کند.

کد مطلب: ۸۳۵۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فرانسه: ایران تهدید را متوقف کند تا بتوانیم  بسته اقتصادی را تا قبل از نوامبر تکمیل کنیم

به گزارش دیلی استار، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه پیش از سفر به وین برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به رادیو آر تی ال گفته است: «آنها (ایران) باید تکرار تهدید به توقف تعهدات خود را بر اساس توافق هسته‌ای پایان دهند.»

او ادامه داد: «آنها باید تهدید را متوقف کنند تا بتوانیم راهی پیدا کنیم که ایران بتواند زیان‌های اقتصادی را جبران کند.»

او افزود که قدرت‌های اروپایی و همچنین روسیه و چین در حال کار برای به دست آوردن مکانیزم‌های مالی هستند که تحریم‌های آمریکا را سبک کند.

او افزود که ما در حال تلاش هستیم که این اقدام را تا قبل از آغاز تحریم‌ها در ماه آگوست انجام دهیم و سپس در ماه نوامبر ادامه دهیم. به نظر می‌رسد تا ابتدای آگوست این پیشرفت کم باشد اما تلاش می‌کنیم که تا ماه نوامبر به نتیجه برسیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا و با حضور وزیران امور خارجه تا ساعتی دیگر در وین با حضور وزیران امور خارجه ایران و گروه 5 برگزار می‌شود.

شب گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در تماس با همتایان فرانسوی و آلمانی خود بر دریافت بسته پیشنهادی اروپا تأکید کرد اما این بسته را ناامید کننده خواند.

به نظر می‌رسد ایران و گروه 5 امروز بر روی راهکارهایی تمرکز خواهند داشت که بتواند این بسته را از سوی ایران قابل پذیرش کند.

مذاکرات کارشناسی در وین از روز گذشته در جریان بوده و وزیر امور خارجه نیز از صبح امروز در حال رایزنی با فدریکا موگرینی و همتای روس خود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار