چرا نرم‌افزارهای پیش‌بینی آب‌وهوا این‌قدر باهم تفاوت دارند؟

تهران (پانا) - یش از 8000 اپلیکیشن آب‌وهوا روی سیستم‌عامل اندروید و 2400 اپ نیز روی آی او اس وجود دارد که هرکدام پیش‌بینی متفاوتی را نشان می‌دهند.

کد مطلب: ۸۳۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا نرم‌افزارهای پیش‌بینی آب‌وهوا این‌قدر باهم تفاوت دارند؟

به گزارش خبر آنلاین، موسسه ForecastWatch سال گذشته دقت و صحت 6 پیش‌بینی کننده آب‌وهوا را منتشر کرده و آن‌ها را رتبه‌بندی کرد.

صحت پیش‌بینی Accuweathe، Weather Channel، Weather Underground، Foreca،Intellicast و Dark Sky موردبررسی قرار گرفت. یک تا 5 روز پیش‌بینی انجام‌شده در 145 مکان در 29 کشور موردبررسی قرار گرفت و درنتیجه معلوم شد Accuweather در بخش دما و میانگین دما بهترین است. درجه حرارت، احتمال بارش و سرعت باد نیز خوب بود.

Weather Channel و Weather Underground پایین‌ترین دما را به‌خوبی پیش‌بینی کرده بودند و درنهایت Dark Sky پایین‌ترین رتبه را در بخش صحت و درستی پیش‌بینی آب‌وهوا به خود اختصاص داد.

در انگلیس BBC App محبوب‌تر از بقیه بوده (معروف به بدبین) و در فوریه امسال اساس پیش‌بینی خود را روی MeteoGroup استوار کرد تا صحت بیشتری نشان دهد.

اما این روزها استفاده از سنسورهای مخصوص روی موبایل و دریافت دیتای محلی از گوشی‌های هوشمند توسط اپل و گوگل نیز وارد حوزه پیش‌بینی آب‌وهوا شده و محبوب شده‌اند. ماهواره‌ها برای پیش‌بینی درازمدت خوب‌اند اما پیش‌بینی لحظه‌ای را نمی‌توانند به‌خوبی پاسخ دهند و به همین دلیل دانشمندان روی سنسورهای گوشی هوشمند تمرکز کرده تا بتوانند اطلاعات دقیق‌تری به‌صورت محلی دریافت کرده و آنالیز کنند.

فشار هوا، تغییرات در بخش وزش ناگهانی باد؛ می‌تواند از طریق سنسورهای گوشی‌های هوشمند کمک‌کننده باشد و اکنون بیش از 1 میلیارد گوشی در جهان چنین کاری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار