دارنده رتبه دوم مسابقات کشوری نگارگری ازشهرستان قاینات عنوان کرد:

تاکید بر مهارت افزایی، شاخصه اصلی رشته های هنری

 بیرچند (پانا) ـ دارنده رتبه دوم مسابقات علمی- کاربردی هنرستان های کاردانش کشور در رشته نگارگری گفت: از آنجایی که در حال حاضر بیشتر رشته ها بر مدرک گرایی تکیه دارند، میتوان رشته های هنری را رشته هایی دانست که بر مهارت افزایی دانش آموزان و هنرآموزان توجه دارند.

کد مطلب: ۸۳۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر مهارت افزایی، شاخصه اصلی رشته های هنری

فاطمه فنایی هنرجوی پایه یازدهم هنرستان کارودانش عترت ازشهرستان قاینات استان خراسان جنوبی است که موفق به کسب رتبه دوم مسابقات کشوری نگارگری شده است ؛دراین رابطه ،گفتگویی خواندنی ترتیب داده ایم که درادامه خواهید خواند:

فاطمه فنایی دارنده رتبه دوم مسابقات علمی- کاربردی هنرستان های کاردانش کشور در رشته نگارگری مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش در مرحله استانی با شرکت 214 هنرجوی برگزیده دختر و پسر پایه یازدهم، در17 رشته مهارت و 12 حوزه استان برگزار شد.

وی با اشاره به راه یابی 8هنر جوی دختر و پسر از هر رشته مهارت به مرحله عملی استان، تصریح کرد: در مرحله عملی استانی که اسفندماه سال گذشته در بیرجند برگزار شد، تعداد68 هنرجوی دختر و پسر استان به رقابت پرداختندکه در نهایت 2 نفر از هنرجویان استان در گرایش هنر فرش و طراحی نقوش سنتی به مرحله علمی کشوری و نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند.

مرحله کشوری مسابقات علمی- کاربردی هنرستان های کاردانش کشور در دهم تیرماه سال جاری در استان البرز (شهر کرج) برگزار شد و در این مسابقات 198 نفر ازهنرجویان کاردانش های28 استان کشور حضور داشتند.

فنایی ادامه داد: در این مسابقات ، 33 رشته مورد مسابقه قرار گرفت که 99 داور ، قضاوت های اثرات را بر عهده داشتند.

دارنده رتبه دوم مسابقات علمی- کاربردی هنرستان های کاردانش کشور در رشته نگارگری گفت: از آنجایی که در حال حاضر بیشتر رشته ها بر مدرک گرایی تکیه دارند، میتوان رشته های هنری را رشته هایی دانست که بر مهارت افزایی دانش آموزان و هنرآموزان توجه دارند.

وی ادامه داد: بر اساس سخن مقام معظم رهبری ،هرفرد علاوه بر تحصیل خود ، میبایست یک رشته هنری و یک مهارت را دنبال کند و این یکی از دلایلی است که من این رشته را انتخاب کرده و دنبال میکنم.

دارنده رتبه دوم مسابقات علمی- کاربردی هنرستان های کاردانش کشور در رشته نگارگری گفت:وقتی دانش آموزان مجهز به حداقل یک مهارت باشنددروی اعتماد به نفس ایجادمی شود وجامعه ای می تواند موفق باشد که افراد و به خصوص دانش آموزان آن جامعه دارای اعتماد به نفس باشند.

وی ادامه داد: دانش آموزان می بایست متناسب با توانایی ، تمایل ، استعداد و علاقه به دنبال کسب علم باشندوعلم راباعمل همراه سازند؛دراین صورت اعتقاد دارم که باید سقف پرواز رویاهایمان رابسیار بلند قرار دهیم .

فنایی گفت :استان ماعلی رغم صنعتی نبودن ومحروم بودن ازمنابع عظیم آب و کشاورزی ،امادارای دانش آموزان بسیار مستعدی است که توانایی های خودشان رادر رقابت های مسابقات مهارتی وکنکورنشان داده اند.کسب مقام های متعدد درعرصه های مختلف درسطح کشور بیانگر همین واقعیت است واینها نشان ازداشتن ضمیری پاک وبکرفرزندان این خطه است.

وی ادامه داد:علی رغم برخوردارنبودن اولیاء ازتوان مالی خیلی خوب، تمام هم و غم آنها داشتن فرزندانی است که درزمینه فراگیری علوم سرآمد باشند،چرا که فرزندانِ خود را سرمایه های اصلی زندگیشان می دانند.

وی به اهداف برگزاری این مسابقات اشاره کردوگفت :این مسابقات باهدف بروز خلاقیت های علمی و عملی هنرجویان ،تقویت روحیه رقابت جویی ورقابت پذیری،آشنایی جامعه باتوانمندی های هنرجویان،اشاعه فرهنگ کارومهارت آموزی ،فراهم نمودن شرایط مناسب برای بهبود کیفیت آموزش های مهارتی ،کمک به تحقق سیاست اشتغال پایدارکشور برگزار گردید.

فنایی گفت : بهتر است دانش آموزان شغل آیندشان متناسب بااستعداد ها و توانایی ها وعلایق آنان باشد تا زمینه برای نوآوری ،ابتکار و رشد و پیشرفتشان فراهم باشدکه اگربیکاری گسترش یابدمنجر به آسیب ها وپیامدهای ناگوارجامعه می شود.

وی گفت :توصیه من به دانش آموزان این است که دانش آموزان متناسب بااستعداد و علاقه وتوانایی شان هدایت شوند.ضمن اینکه الزاما داشتن استعداد موفقیت نمی آوردبلکه انتخاب درست است که سبب موفقیت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار