مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرمانشاه طرح کرد:

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه مطرح کرد: لزوم مشارکت دستگاه‌های فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت

کرمانشاه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه گذراندن درست اوقات فراغت را با توجه به پیچیدگی دنیای نوجوانان دغدغه‌ای همیشگی دانست.

کد مطلب: ۸۳۳۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه مطرح کرد: لزوم مشارکت دستگاه‌های فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت

علیرضا فرهنگیان گفت: به دلیل ورود ناگهانی نوجوانان به جامعه و در نتیجه افزایش احتمال بروز رفتارهای نامتعادل، گذراندن درست اوقات فراغت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه در ادامه با ذکر این نکته که غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان مسئله‌ی مهمی است، گفت: نباید این فرصت مهم را به برنامه‌های محدودی خلاصه کرد که معمولاً نهادهای مربوطه پس از پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی برنامه‌هایی را برای آن در نظر می گیرند. پُر کردن بهینه اوقات فراغت، بحثی فرابخشی تلقی می‌شود و تمام مجموعه‌های فرهنگی در این کار دخیل هستند.

وی همچنین افزود: با در نظر گرفتن این نکته که جوان در اوقات فراغت خود، «دست به چه انتخاب‌هایی می زند؟»، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. واقعیت این است که در طول تابستان آمار بزه و رفتارهای ناهنجار اجتماعی در بین قشر جوان افزایش می‌یابد که این مسئله به علت نبود برنامه‌های کیفی برای غنی‌سازی اوقات بیکاری آنان است،

فرهنگیان یادآور شد: با توجه به جوان بودن جامعه‌ی ما و رشد روز افزون انواع انحرافات به خصوص در بین نوجوانان، لازم است به مسئله مهم اوقات فراغت توجه ویژه ای نمود تا بتوان با پُر کردن آن در جهت مطلوب و رشد ارزش های اخلاقی و اجتماعی از انحرافاتی که این گروه‌های سنی را تهدید می‌کند، جلوگیری به عمل آورد.

این مقام مسئول در پایان گفت: در این راستا آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در مدارس، سالن های ورزشی، کانون های فرهنگی و تربیتی امکان برنامه‌ریزی و خدمات‌دهی به بخشی از این گروه مخاطب را داراست و برای پوشش جامعه گسترده‌تری از نوجوانان و جوانان، مشارکت و همراهی تمامی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی را می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار