معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد: یک میلیارد تومان یارانه به فعالان قرآنی برای استفاده از نمایشگاه اختصاص دادیم

دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن کریم از امروز راه اندازی شد

تهران (پانا) - معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد از تاسیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن کریم خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد: یک میلیارد تومان یارانه به فعالان قرآنی برای استفاده از  نمایشگاه اختصاص دادیم

نشست خبری معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین دستاوردهای بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن کریم صبح امروز دوشنبه ۴ تیرماه ۹۷ با حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شد.
عبدالهادی فقهی‌زاده ضمن قدردانی از خبرنگاران برای پوشش اخبار این رویداد ۱۷ روزه اظهار کرد: هدف اصلی ما از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم جریان‌سازی های موثر فکری، فرهنگی و علمی در عرصه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور و انعکاس آن در سطح بین‌الملل است.
وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه موفق شدیم به چند راهبرد اساسی جامه عمل بپوشانیم که یکی از آنها تقویت حضور طیف علمی حوزه و دانشگاه است که نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری به حساب میآمد. این حضور از طریق نشست های تخصصی، وبینار های تخصصی با نخبگان قرآنی تمام دنیا و برگزاری کارگاه های آموزشی محقق شده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستاوردهای نمایشگاه ۲۶ را استفاده گسترده از ظرفیت های فضای مجازی عنوان کرد.

احیاء بخش بین‌الملل دستاورد مهم نمایشگاه بیسن و ششم
ورود به عرصه های گفتمان جدید بین فعالان حوزه پژوهش های قرآنی دیگر دستاورد نمایشگاه قرآن کریم در سال ۹۷ عنوان شد که ‌فقهی‌زاده درخصوص آن گفت: عده ای از برجسته‌ترین چهره های دانشگاهی و حوزوی در جلسات ما حضور داشتند که گزارشی از این نشست ها به زودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به انتخاب رساله های دکتری حوزه قرآن و عترت گفت: امسال بعد از ۴ دوره تعطیلی، شاهد برگزاری این بخش بودیم که دهها رساله از فیلترهای ارزیابی گذشتند.
فقهی زاده احیای بخش بین‌الملل را دستاورد مهم دیگر این دوره برشمرد و گفت: خوشحالیم که این بخش بعد از گذراندن یک دوره تعطیلی شروع به کار کرده موفقیت هایی را کسب کرده است.
وی در ادامه به موانع و مشکلات برگزاری نمایشگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: یکی از اشکالات غیبت نهادهای اصلی قرآن کشور در این رویداد بزرگ بود و اشکال دوم محدودیت اعتباری و بودجه ای نمایشگاه است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد برای نمایشگاه بعدی قرآن از نهادهایی چون شهرداری و وزارت کشور موفق به جذب منابع شویم.

یک میلیارد تومان یارانه به 36 هزار فعال قرآنی اختصاص یافت
وی در بخشی از سخنان خود به موضوع یارانه نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم پرداخت و گفت: ما همزمان با نمایشگاه قرآن تهران در ۱۶ استان و ۱۶۳ شهر نمایشگاه برگزار کردیم که حدود یک میلیارد تومان یارانه را برای استفاده فعالان قرآنی اختصاص دادیم. ۳۶ هزار نفر در باشگاه همراهان عضو شدند که بیش از ۳۲۰ میلیون تومان بن به آنها اختصاص داده شد.
فقهی‌زاده افزود: امروز من این را بشارت میدهم که از سال آینده شعبه هایی از نمایشگاه قرآن در دو استان دیگر کشور نیز به صورت بین المللی برگزار شود.
وی ادامه داد: ما برای تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن کریم وارد عمل خواهیم شد و از امرکز دبیرخانه دائمی آغاز بکار خواهد کرد و کارشناسانی هم برای کمک به این دبیرخانه دعوت شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار