معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ::

26 هزار و 316 دانش آموز استان کردستان در کنکور سراسری سال97 شرکت می کنند

سنندج(پانا)-معاون آموزش متوسطه استان کردستان گفت: در سال جاری 26 هزار و 316 دانش آموز استان کردستان در کنکور سراسری دانشگاه شرکت می‌کنند که 16 هزار و 52 نفر در اماکن آموزش و پرورش و 9 هزار و 804 نفر هم در دانشگاه های استان آزمون می‌دهند.

کد مطلب: ۸۲۸۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
26 هزار و 316 دانش آموز استان کردستان  در کنکور سراسری  سال97 شرکت می کنند

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش از فرآیند ثبت نام تا اعلام نتیجه کنکور سراسری دخالتی ندارد اما در مقاطعی به این نهاد هم مربوط می شود چون محل ارزیابی وضعیت دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه کردستان از لحاظ علمی در رتبه دهم کشور قرار دارد، افزود: متاسفانه بحث بومی گزینی باعث ایجاد مشکلاتی شده و جذب به دانشگاه‌ها را برای دانش آموزان ما با مشکل مواجه کرده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در استان کردستان فقط دو دانشگاه دولتی داریم که وضعیت پذیرش آنها طی چند سال گذشته تغییر آنچنانی نکرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا از طریق استاندار کردستان مکاتباتی را با وزارت علوم صورت گرفته اما متاسفانه چون یک مسئله ملی است و مصوبه مجلس را دارد به نتیجه ای نرسیده ایم.

نامدار اعلام کرد: امسال 26 هزار و 316 دانش آموز استان کردستان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که 16 هزار و 52 نفر در اماکن آموزش و پرورش و 9 هزار و 804 نفر هم در دانشگاه های استان آزمون می‌دهند.

وی ذکر کرد: در 83 حوزه آموزش و پرورش آزمون سراسری برگزار می شود که نیازمند مجهز شدن به امکانات لازم برای برگزاری این آزمون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار