مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری:

برگزاری جلسات منظم برای برنامه‌ریزی جهت بهبود شرایط بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهرستان ری

شهرری(پانا)- مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: برای برنامه‌ریزی جهت بهبود شرایط بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهرستان ری جلساتی به طور منظم در این واحد برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۲۸۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسات منظم برای برنامه‌ریزی جهت بهبود شرایط بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهرستان ری

سعیده شریفی در گفت و گو با خبرنگار پانا ادامه داد: مناطق حاشیه ای به مناطقی اطلاق می شود که ساکنین آن بیشتر مهاجر هستند و در اطراف شهرها و خارج از برنامه های رسمی شهرسازی و گاهی به صورت غیر قانونی شکل می گیرند و از آنجایی که معمولا تبعه کشورهای خارجی و فاقد اوراق هویتی هستند، ارائه خدمات بهداشتی به آن ها با مشکلاتی همراه است.

وی با اشاره به تحت پوشش داشتن جمعیت حاشیه نشین توسط شبکه بهداشت ری تاکید کرد: این شبکه در نظر دارد با تدوین برنامه ای جالب این خدمات را گسترش داده و تشکیل کمیته ساماندهی خدمات بهداشتی مناطق حاشیه ای یکی از اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

شریفی در ادامه به برگزاری جلسه ای با همین موضوع اشاره کرد و گفت: در این جلسه که با حضور مهندس رنجبران معاون شبکه بهداشت ری و کارشناسان مسئولان ستادی برگزار شد، به بررسی مشکلات تغذیه ای و تن سنجی حاشیه نشینان پرداخته شد و مقرر شد تیمی متشکل از کارشناسان تغذیه با حضور در این مناطق و انجام تن سنجی گزارشی از وضعیت تغذیه ای ساکنین و به خصوص کودکان زیر شش سال ارائه دهند.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری تصریح کرد: در این جلسه همچنین برای اعزام گروه های روان شناس جهت برگزاری جلسات آموزشی، توسعه خدمات بهداشتی برای مادران باردار،افزایش حضور دندانپزشکان و خدمات بهداشت و دندان و بررسی دقیق بیماری های شایع مناطق تصمیماتی اتخاذ شد.

سعیده شریفی با اشاره به اهمیت جلب همکاری سازمان های فعال با هدف بهبود شرایط سکونت مردم و توسعه بهداشت محیط و حرفه ای ادامه داد: این جلسات کمیته ساماندهی خدمات در مناطق حاشیه ای به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

سعیده شریفی در ادامه گفتگو به جلسه ماهانه واحد بهداشت روان نیز اشاره کرد و گفت به منظورذ سنجش توانایی علمی کارکنان و برنامه ریزی های آموزشی آزمونی از روان شناسان شاغل در واحدهای محیطی به عمل آمد و از فعالیت های این قشر زحمتکش قدردانی به عمل آمده و به روان شناسان برتر لوح تقدیر اهدا شد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار