استاد حوزه و دانشگاه: بی اعتمادی به قدرت های مستکبر جهان از ویژگی های مبانی فکری امام خمینی (ره) بود

تبریز (پانا) - استاد حوزه و دانشگاه و معاون نهاد رهبری در دانشگاه سهند گفت:  بی اعتمادی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهان  و اعتقاد به وعده الهی از ویژگی های مبانی فکری امام خمینی (ره) بود.

کد مطلب: ۸۲۷۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
استاد حوزه و دانشگاه: بی اعتمادی به قدرت های مستکبر جهان از ویژگی های مبانی فکری امام خمینی (ره) بود

حجت الاسلام حسن زاده در دوره آموزشی ضمن خدمت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با موضوع «امام خمینی (ره) از شاخصه نهج البلاغه» در محل سالن اجتماعات این اداره، در خصوص مبانی اصول فکری امام راحل اظهار داشت: ایشان همیشه به دنبال اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام سکولار و متحجر آمریکایی بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) متکی به کتاب و سنت بودند که با فکر روشن، آشنایی با زمان و مکان، با شیوه و متد علمی جا افتاده و تکمیل شده در حوزه های علمیه استنباط می شود و به دست می آید.

استاد حوزه و دانشگاه ، اعتماد به وعده الهی و بی اعتقادی به قدرت های مستکبر و زور گوی جهانی را از دیگر ویژگی های مبانی فکری معمار کبیر انقلاب برشمرد و گفت: اعتقاد به قدرت پروردگار موجب می شد که امام بزرگوار در مواضع انقلابی خود صریح باشد البته نه این که نمی دانست قدرت ها بدشان می آید و عصبانی می شوند، می دانست؛ اما به قدرت و نصرت الهی باور داشت.

حسن زاده بیان کرد: در آن روز ها سعی می شد به خاطر یک برداشت نادرست، همه کارهای اقتصادی کشور به دولت موکول شود، امام (ره) بارها و بارها هشدار می داد، در مسایل اقتصادی، نظامی، سازندگی کشور، تبلیغات و بالاتر از همه در انتخابات کشور به مردم باید اعتماد داشت.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) از محرومان و مستضعفان حمایت می کردند و با خوی کاخ نشینی مخالف بودند، تصریح کرد: ایشان مکرر می گفتند که این کوخ نشینان و فقرا و محرومان اند که این صحنه ها را پر می کنند و با وجود محرومیت ها اعتراض هم نمی کنند و در میدان های خطر حاضر می شوند لذا همه باید تلاش کنند که محرومان را از محرومیت بیرون بیاورند و تا آن جایی که در توان کشور است به محرومان کمک کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام (ره) با مستکبرین سر آشتی نداشت، واژه " شیطان بزرگ " برای آمریکا یک ابداع عجیبی از سوی امام بود و وقتی که یک دستگاه را شیطان دانستید معلوم است که رفتار و احساس در مقابل او چگونه باید باشد.

حسن زاده با بیان این که تفرقه افکنی یکی از سیاست های قطعی دشمن بود و امام بزرگوار بر روی وحدت ملی و اتحاد ملت تکیه کم نظیر داشت، بیان کرد: توجه به توطئه های تفرقه افکن، چه تفرقه بر اساس مذهب شیعه و سنی، چه تفرقه بر اساس قومیت ها از خطوط اصلی امام راحل بود.

ویژگی های شخصیتی و فردی امام خمینی (ره)

وی انس با قرآن کریم، اعلم بودن نسبت به فقها و علمای زمان و جامعیت در فقاهت، فلسفه، عرفان، اصول و آگاهی های سیاسی و اجتماعی و مظهر نوآوری علمی در فقه و اصول و فلسفه را از ویژگی های شخصیتی امام راحل برشمرد و گفت: ایشان تا آخرین لحظه عمر بر نماز و ذکر تا آخرین لحظات عمر مداومت داشتند و فردی بسیار دور اندیش، عاقل، حکیم، آدم شناس، تیز بین، حلیم، متین و آینده نگر بودند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ایشان در اعلام مواضع با صراحت و شجاع بودند و از ملاحظه کاری و رودر بایستی اجتناب داشتند.

حسن زاده ادامه داد: امام راحل بر دعای کمیل و مناجات شعبانیه مؤانست و مداومت داشتند و وقتی از ایشان علت را پرسیدند پاسخ دادند که در این دو دعا، حالت استغفار و انابه و استغاثه و تضرع به پروردگار را به شکل عاشقانه آن می توان مشاهده کرد.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) به اخلاق و تهذیب نفس اهمیت می دادند، بیان کرد: امام خطاب به روحانیون می گفتند که اگر ما مهذب باشیم خواهیم توانست هستی خود را در خدمت اسلام و نظام اسلامی قرار دهیم ولی اگر مهذب نباشیم آن چه که داریم در خدمت قرار نخواهد گرفت و چه بسا که در جهت عکس هم قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام راحل آرمان های بزرگی داشت و دراین خطوط مصرانه و بدون تعلل حرکتش را ادامه می داد و ما باید راه و اعمال صالح و حرکت مداوم او را دنبال کنیم.

حسن زاده گفت: ایشان به جامعه حتی در سخت ترین شرایط امید می دادند و بر اساس امید مبتنی بر ایمان به مردم می گفتند که این ها می روند شما می مانید، ایستادگی کنید، این ها باطلند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار