سیزدهمین جلسه شورای شهرستان ری برگزار شد

شهرری(پانا)- سیزدهمین جلسه شورای شهرستان ری با موضوع بررسی و تبادل نظر در خصوص راهکارهای قابل اجرا برای حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۶۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهمین جلسه شورای شهرستان ری برگزار شد

در این جلسه ابتدا ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران گفت: ری در حال حاضر دارای 2 بیمارستان فیروزآبادی و هفت تیر است که روی هم رفته یک هزار تخت بیمارستانی در ساختمان هایی فرسوده دایر است که جوابگوی نیاز جمعیت انبوه این منطقه نیست.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه اورژانس و خدمات اولیه بیمارستانی منطقه یادآور شد: متولی اصلی حوزه سلامت وزارت بهداشت و درمان است و شهرداری ها تنها وظیقه تسهیل گری در زمینه صدور پروانه ساخت و تامین زمین برای مراکز درمانی را بر عهده دارند.
سپس مهدی شجاعی مدیر درمان بیمارستان هفت تیر ری با اشاره به اینکه اعتبار توسعه این بیمارستان از طرف دولت تامین شده و پیمانکار مشخص شده و زمین نیز آماده ساخت است، افزود: وجود 100 اصله درخت کاج در محل احداث ساختمان های جدید این بیمارستان بزرگترین مشکل توسعه این مکان است.
شجاعی اضافه کرد: پرونده توسعه بیمارستان هفت تیر در حال حاضر در کمیسیون ماده هفت در حال بررسی است و این در حالی است که روزانه 130 بیمار اورژانسی بد حال از شهرستان های اطراف ری به این بیمارستان مراجعه می کنند.
پس از آن سید ابراهیم هاشمی رییس بیمارستان فیروزآبادی گفت: ورود معتادان متجاهر به بخش اورژانس و درخواست تزریق مرفین یکی از بزرگترین مشکلات کادر درمانی این بیمارستان است.
وی مراجعه مهاجرین افغانستانی به بیمارستان و در خواست خدمات درمانی رایگان را از دیگر مشکلات بیمارستان فیروزآبادی عنوان کرد و افزود: کنسولگری کشور افغانستان به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص تامین هزینه های درمانی اتباع افاغنه را ندارد.
هاشمی وجود 25 هزار زندانی و درخواست خدمات بهداشتی در شهرستان ری را از دیگر مشکلات حوزه درمان عنوان کرد.

/خبرنگار: زهرا محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار