درگیری شدید نیروهای مقاومت و اسرائیل در نوار غزه

ادعای اسرائیل: خمپاره‌های پرتاب شده از سوی حماس متعلق به ایران است

تهران (پانا) - نوار غزه در حالی شاهد درگیری تازه‌ای بین نیروهای مقاومت و اسرائیل است که گفته می‌شود روز سه‌شنبه نیروهای مقاوت فلسطین شدیدترین پاسخ از زمان حمله سال 2014 اسرائیل را به حملات این رژیم داد‌ه‌اند.

کد مطلب: ۸۲۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
درگیری شدید نیروهای مقاومت و اسرائیل در نوار غزه

به گزارش یورونیوز، نیروی هوایی اسرائیل روز سه‌شنبه و در پاسخ به شلیک ۲۵ خمپاره از نوار غزه به سمت اسرائیل، مواضع حماس و سازمان «جهاد اسلامی فلسطین» در نوار غزه را بمباران کرد.

حملات هوایی اسرائیل پس از آن آغاز شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور در جریان یک نشست خبری، وعدۀ مقابله به مثل داد و گفت: «اسرائیل حملات حماس و سازمان جهاد اسلامی فلسطین علیه سرزمین‌های خود را بسیار جدی می‌گیرد و ارتش اسرائیل با قدرت به این حملات پاسخ می‌دهد.»

گفته می‌شود در جریان حملات ارتش اسرائیل، دست‌کم سه ساختمان متعلق به حماس تخریب شده‌اند و اردوگاه‌های آموزشیِ جهاد اسلامی فلسطین نیز هدف قرار گرفته‌اند.

شلیک ۲۵ خمپاره از نوار غزه به سمت اسرائیل، سنگین‌ترین حملات فلسطینی‌ها به مواضع اسرائیل از سال ۲۰۱۴ میلادی به اینسو محسوب می‌شود. هنوز هیچ گروهی در غزه مسئولیت این حملات موشکی را برعهده نگرفته است؛ با وجود این، حملات پس از آن روی داد که جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که انتقام قتل سه تن از اعضایش را که با شلیک تانک‌های اسرائیلی به شهادت رسیده بودند، خواهد گرفت.

اسرائیل می‌گوید بخش قابل توجهی از موشک‌های پرتاب شده فلسطینی‌ها را با سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» منهدم کرده است اما یکی از بمبها در حیاط کودکستانی منفجر شده و دیوارهای آن را خراب کرده است. تخریب این کودکستان حدود یک ساعت قبل از آن روی داده که درهای کودکستان باز شود و کار روزانۀ خود را آغاز کند.

هنوز گزارشی از تلفات حملات روز سه‌شنبه در دو سوی درگیری منتشر نشده است.

از سوی دیگر تایمز آف اسرائیل به نقل از وزارت جنگ اسرائیل مدعی شده است که بخشی از خمپاره‌ها و راکت‌هایی که از سوی نیروهای مقاومت به سمت اسرائیل پرتاب شده از سوی ایران ساختهو به نوار غره ارسال شده است.

در بیانیه وزارت جنگ اسرائیل آمده است که در طول روز سه‌شنبه بیش از 70 خمپاره و راکت منفجر شده و بسیاری از دست رفته‌اند. این بیانیه مدعی شده است که موشک‌های پرتاب شده به اسرائیل متعلق به ایران بوده است.

در همین حال ایالات متحده آمریکا، درپی شلیک راکت از غزه به اسرائیل و حمله هوایی این رژیم به نقاطی از نوار غزه، خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت شد.

این درحالی است که داوود شهاب، سخنگوی گروه جهاد اسلامی فلسطین شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد در صورت همکاری متقابل اسرائیل این گروه نیز آرام باقی می‌ماند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل گزارش‌هایی را که از برقراری آتش‌بس میان گروه‌های مسلح فلسطینی و ارتش این کشور منتشر شده بود، تکذیب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (امروز) به درخواست آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد تا تشدید تنش در غزه را مورد بررسی قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار