«ردیابی منافع عربستان در سودان» در شبکه پرس تی وی

تهران (پانا) - شبکه پرس تی وی دلایل نزدیک شدن روابط میان عربستان و سودان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

کد مطلب: ۸۲۵۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
«ردیابی منافع عربستان در سودان» در شبکه پرس تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این موضوع به همراه واکاوی علت اعزام نیروهای نظامی سودانی به عربستان به منظور جنگیدن در یمن در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
«تبدیل شدن سودان (از متحدان قبلی ایران) به یار غار عربستان»، «امضای تفاهم نامه همکاری های رسمی بین سودان و عربستان در زمینه های دفاعی و اقتصادی برغم نارضایتی های داخلی در سودان»، «عقد قرارداد پنج ساله نفتی بین سودان و عربستان» و «برنامه های بلندمدت عربستان در سودان و دیگر کشورهای منطقه» از جمله محورهای مورد بحث در برنامه این هفته «آفریقا امروز» به شمار می رود.
این برنامه همچنین به بررسی حضور نیروهای نظامی سودانی در جنگ یمن و کشته شدن چندین سرباز و افسر ارشد در روزهای اخیر که مخالفت مردم و سیاستمداران این کشور را به دنبال داشته است، پرداخته و به بیان نظرات ابوالقاسم بورتام، رییس گروه «اتحاد برای تغییر» از گروه های مخالف حضور نظامی سودان در یمن پیرامون عدم دخالت سودان در مسایل داخلی دیگر کشورهای جهان و لزوم حفظ روابط متعادل سودان با کشورهای جهان می پردازد.
انعکاس نظرات علی حسن جعفر، سفیر عربستان در سودان درباره قراردادهای متعدد همکاری نظامی و اقتصادی بین دو کشور و ابراهیم السنونی، مشاور رئیس جمهور سودان درباره درخواست وی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پایان دادن به درگیری ها و دستیابی به وحدت در مقابل تجاوزات اسراییل به فلسطین از دیگر بخش های برنامه این هفته خواهد بود.
«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون و با اجرای وویسوا ناگوبونگوانا، چهارشنبه 9 خرداد ساعت 00:03 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت 12:00 ، جمعه ساعت 10:00 و شنبه ساعت 18:00 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار