محمدرضا خباز*

آزموده را آزمودن خطاست

رئیس فراکســیون امید مجلس یک شخصیت ممتاز و برجسته ای است که مشــابه اش در کشور را خیلی کم داریم.هم از نظر علمی و هم از ابعاد معنوی و نیز امتحانی که درسال 92 دادند، در بین همه کسانی که تابه حال کاندیدا شده اند،کاری بی سابقه و کارستان بود. شخصا بعد از تصمیم آقای عارف در سخنرانیهای مختلف عنوان کرده ام که «مردان بزرگ، کارهای بــزرگ هم انجام میدهند».

کد مطلب: ۸۲۵۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

وقتی که وارد مجلس دهم شــدند اگرچه در مجلس نبودم و شــخصا با ایشان صحبتی نداشته ام ولی با دوســتانی که همراهی شان می کردند و اصرار داشتند که کاندیدای ریاست مجلس شوند، مخالف بودم. بعضا با دوستان نماینده نشستها، افطاریها و رفت و آمدهایی داریم و در داخل احزاب گروههای همفکر نشست و برخاستهایی داریم، ســخت مخالف بودم کــه دکتر عــارف در مقابل آقای لاریجانی کاندیدای ریاست مجلس شوند. متاسفانه اطرافیان و کسانی که درست محاسبه نکرده بودند، مجلس را نمیشناختند، با سوابق مجلس آشنا نبودند، به دکتر عارف تکلیف میکردند که حتما باید کاندیدا شود و شد آنچه شد. ولی بحمدا... رب العالمین درایت ایشان در سال دوم مجلس به رغم اصرار فراوان مبنی بر کاندیداتوری، کاندیدا نشدند و به احتمال قوی امسال هم کاندیدا نمی شوند. چون اولا رئیس یک فراکسیون موثر بزرگ مجلس هســتند. رئیس فراکسیون بزرگ مجلس که اثرگذار است و اگر بخواهــد رای بدهد، آن لایحه یا طرح تصویب می شــود و در غیر این صورت تصویب نخواهد شد، کمتر از ریاست مجلس نیســت. ضمن اینکه با توجه به شرایط حاکم بر مجلس، تعداد آرای آقای لاریجانی برای ریاست از آقای عارف جلوتر هستند .

بنابراین این دور هم جناب عارف بزرگی کرده و به حرف عده ای که ناپخته سخن میگویند بها ندهند وکاندیدای ریاست مجلس نشوند و تمام تلاش خود را در فراکسیون امید مجلس روی دو نایب رئیس و بقیه اعضای هیات رئیسه مجلس بگذارند. به جای اینکه میخواهند توان خود را روی انتخاب رئیس مجلس صرف کنند، حدود 60 درصد از ظرفیت خود را روی کاندیداتوری دو نایب رئیس یعنی آقایان پزشکیان و مطهری سرمایه گذاری کنند و مابقی را هم روی بقیه افراد هیات رئیسه. دور از شأن مجلس است که مخالفان سرسخت دولت که شمشیر را از رو بسته و تمام تلاش خود را در جهت تضعیف دولت به کار میبرند و چه بسا با دولت پنهان هم بی ارتباط نباشند، به هیات رئیسه مجلس برسند و باید تلاش کرد تا از این کرسی فاصله بگیرند .

نمایندگان محترم مجلس به ویژه فراکسیون امید کاری کنند تا آنها که نمایندگان دیگر را تحریک میکنند که دنبال استیضاح و طرح ســوال از وزرای دولت باشــند، از جایگاه فعلی خود دور شوند . اگرچه استیضاح، سوال، تحقیق و تفحص را حق نمایندگان مجلس میدانم ولی عده ای نسبت به دولت مخالفتی سرسختانه دارند و چون کاندیدای خودشــان رأی نیاورده، هنوز با این دولت دشمنی می کنند و لذا نباید در هیات رئیسه مجلس باشند. اگر فراکسیون امید مجلس میخواهد هنری از خود نشان دهد، با فراکسیون دیگر مجلس همکاری کند و اعضای آن یکدست رأی دهند تا رئیس مجلس رأی بسیار بالایی بیاورد و حتی بیشتر از دور گذشته ولی برای دیگر جایگاهها مانند منشیها و کارپردازها، کسانی که مخالف دولت هستند به کارشان خاتمه داده شود. نباید اجازه داد که آن بالا بنشینند و به ریش همه بخندند! در مجلس گذشته که اصلاح طلبان در اقلیت کمتری بودند، چنین افراد تندرویی رأی نداشتند اما در این مجلس گاه متاسفانه رأی لازم را به دست می آورند و گویا فراکسیون امید حساسیتی نســبت به این موضوع مهم ندارد! به عنوان کســی که سالها در مجلس بوده ام، انتظار دارم دوستان عزیز فراکسیون امید مخالفان دولت را که بسیار در طرح سوال از رئیس جمهور و وزرا پیشگام هستند و قسمتی از دولت پنهان هستند را ناکام بگذارند و اجازه ندهند افراد نزدیک به دولت پنهانی که چوب لای چرخ برنامه های دولت میگذارد، در هیات رئیسه مجلس حضور پیدا کنند .

منبع: آرمان

* نماینده ادوار مجلس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار