در واکنش به خروج آمریکا از برجام

وزیر ارشاد: آمریکا امروز تنهاتر از هر روز دیگری است

تهران (پانا) -  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به خروج آمریکا از برجام عنوان کرد که امروز آمریکا از هر روز دیگری تنهاتر است.

کد مطلب: ۸۲۰۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: آمریکا امروز تنهاتر از  هر روز دیگری است

سیدعباس صالحی در پاسخ به خبرنگار پانا در مورد شرایطی که پس از خروج آمریکا از برجام بر مسائل فرهنگی کشور محتمل است گفت: «به نظر می‌رسد اکنون در موقعیت قوی و مقتدری هستیم و در وضعی قرار داریم که دنیا از نظر حقوقی و افکار عمومی در کنار ایران است و آمریکا تنها شده است.»

وی افزود: «توافق‌نامه‌ای که به امضای کشورهای اروپایی و چین، روسیه و ایران رسیده است توافق‌نامه‌ای است که از اعتبار و حقوق بین‌المللی برخوردار است و پشتوانه آن یک امضا نیست‌ بلکه یک اعتبار جهانی است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ «ترامپ امروز با خروج از برجام از توافقنامه‌ای جدا شده است که از اعتبار جهانی برخوردار است و افکار بین‌المللی پشت سر آن ایستاده‌اند. آمریکا امروز تنهاتر از هر روز است.»

صالحی در ارتباط با ضرورت وجود چارچوب تبلیغات برای فیلمهای سینمایی گفت: «حتما برای تبلیغات فیلم‌ها چارچوب‌هایی داریم اما ایده‌های تازه این چارچوب‌ها را در می نوردد. برخی از کارگردانان یا مجموعه‌های تبلیغاتی می خواهند به سمت ایده‌های تازه حرکت کنند و این ایده‌ها ممکن است در چارچوب‌های ما تعریف نشده باشند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نوع تبلیغ فیلم به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا در مجتمع تجاری کوروش گفت: «اینکه می خواهند با کاراکترهای فیلم به صورت زنده با مردم نسبتی برقرار کنند، در تئاتر، کنسرت و سینما سابقه داشته است و مجاز بوده است. اما پاره‌ای از تحولاتی که این تیم تبلیغاتی پدید آورده است خود آقای حاتمی کیا را هم متحیر کرد.»

وی درباره تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: «مناسبات‌های فرهنگی دارای تقویم‌های سالانه‌ای هستند. نمایشگاه کتاب نیز اینچنین است و نزدیک به ۳۰ سال است که این نمایشگاه، در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود.»

صالحی ادامه داد: وقتی تقویم تاریخی یک نمایشگاه دارای چنین امتداد تاریخی است، جابجا کردن آن از این تاریخ غیرممکن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار