امام جمعه یزد تاکید کرد؛

یزد شهری مومن و اسلامی است/چشم انداز ۲۰ ساله یزد تدوین شود

یزد (پانا) - امام جمعه یزد در جریان دیدار با معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد اظهار داشت: چشم انداز آینده شهر یزد باید به گونه ای باشد که مشخص شود این شهر یک شهر مومن و اسلامی بوده است.

کد مطلب: ۸۱۹۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
یزد شهری مومن و اسلامی است/چشم انداز ۲۰ ساله یزد تدوین شود

"آیت الله محمد رضا ناصری " در این دیدار اظهار داشت: چشم انداز آینده شهر یزد باید به گونه ای باشد که مشخص شود این شهر یک شهر مومن و اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ای تدوین شود تا با آمدن اشخاص بر هم نریزد، دوباره کاری نشود و امور ضروری در آن برجسته باشد افزود: چشم اندازی با شناسایی اولویت ها برای ۲۰ سال آینده شهر مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در یزد بر نظرخواهی در خصوص سبک ساختمان سازی در یزد را مورد تاکید قرار داد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی یزد امتیازات ویژه دارد و با گذشت زمان مشخص می شود که این جا یک شهر مؤمن و اسلامی بوده است.

وی با بیان اهمیت استفاده از نور و روشنایی طبیعی در ساختمان های قدیمی سفارش کرد: در ساختمانهای جدید نیز این روند پیگیری شده و کمتر از برق برای روشنایی در روز استفاده شود.

ایجاد مسجد، کتابخانه و خانه عالم در محل های جدید، تمرکز بلند مرتبه سازی در مناطق خاص، آینده نگری و در نظر گرفتن ظرفیت های توسعه از دیگر سفارش های امام جمعه یزد برای برنامه ریزی آینده شهر بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد نیز در این دیدار در زمینه نظرخواهی از نخبگان شهری در تدوین برنامه استراتژیک گفت: نخبگان شهری بسیار تأثیرگذارند و می توانند به هدف گذاری ها سمت و سوی درستی بدهند.

مهدی فعالی با بیان اهمیت همسانی و همگنی برنامه شهرداری با دیگر ارگانها و جلوگیری از به وجود آمدن تنش ها و چندباره کاری ها، جویا شدن نظر نخبگان و نمایندگان سایر ارگانها را نیز بسیار مهم توصیف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار