مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

زکات پرداختی اردبیلی‌ها مشکلات ۵۳۰۰ نیازمند را برطرف کرد

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: اردبیلی‌ها بیش از چهار میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه در سال گذشته پرداخت کرده‌اند که از این طریق مشکل پنج هزار و ۳۲۰ نفر از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر جامعه برطرف شده است.

کد مطلب: ۸۱۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
زکات پرداختی اردبیلی‌ها مشکلات ۵۳۰۰ نیازمند را برطرف کرد

حسین دشتی در جلسه بررسی راهکارهای ترویج زکات در اردبیل اظهار داشت: کشاورزان، روستاییان و مردم خیر اردبیل چهار میلیارد و 25 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه در سال گذشته پرداخت کرده‌اند که زکات پرداختی اردبیلی‌ها نسبت به مدت مشابه خود در سال 95، حدود 50 درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای زکات استان بیان کرد: خیران اردبیلی یک میلیارد و 630 میلیون تومان در سال گذشته زکات واجب پرداخت کرده‌اند به طوری که مردم اردبیل 350 تن گندم، 40 تن جو و 27 رأس دام سبک را در قالب اقلام واجب زکات برای رفع گرفتاری‌های خانوار بی‌بضاعت ساکن در همان روستاهای مؤدی زکات، در اختیار کمیته امداد قرار داده‌اند.

دشتی گفت: یک میلیارد و 265 میلیون تومان زکات مستحبی توسط مردم اردبیل به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شده است و پرداخت زکات مستحبی در سطح استان اردبیل به خوبی رواج یافته است به طوری که بسیاری از نیکوکاران کمک‌های خود را در قالب زکات مستحبی به دست نیازمندان می‌رسانند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه خیران یک میلیارد و 56 میلیون تومان نیز فطریه در سال 96 پرداخت کرده‌اند، افزود: پرداخت زکات فطره در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال‌ 95 افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه اردبیلی‌ها 80 میلیون تومان هم کفارات پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: مردم استان با پرداخت کفاره عمد و غیرعمد خود برای یاری‌رسانی به نیازمندان گام‌های موثری را در سال گذشته برداشته‌اند.

دشتی اظهار کرد: از محل زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی به مشکلات پنج هزار و 320 نفر از مددجویان تحت حمایت در سال‌ گذشته رسیدگی شده است و کمیته امداد اردبیل بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانوار تحت حمایت و اولویت بندی نیازهای اساسی آنها، وجوهات مردمی را در بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌کند.

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه از محل زکات پرداختی مشکل معیشتی سه هزار و 270 نفر از مددجویان رفع شده است، گفت: 615 میلیون تومان از زکات پرداختی برای حل مسائل معیشتی این مددجویان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از محل زکات، 372 نفر از بیماران نیازمند نیز از کمک‌های درمانی بهره‌مند شده‌اند تا علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری با مشکلات دیگری مواجه نباشند و 81 میلیون تومان از زکات پرداختی در سال گذشته صرف امور بیماران نیازمند شده است.

دشتی با بیان اینکه با بهره‌گیری از زکات پرداختی اردبیلی‌ها در سال 95، برای 30 خانوار بی‌بضاعت که فاقد مسکن مناسب بودند، منزل مقاوم و مستحکم ساخته شده است، افزود: 175 میلیون تومان برای ساخت این منازل مسکونی هزینه پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: 120 میلیون تومان از زکات پرداختی برای مرمت و بهسازی منازل مددجویان هزینه شده و 68 منزل مددجویی در سال گذشته از محل پرداخت زکات مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: 90 میلیون تومان از زکات نیز صرف کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند شده است به طوری که 30 نوعروس با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه راهی خانه بخت شدند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

دشتی با اشاره به آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوران محکومیت خود را می‌گذراندند گفت: 210 میلیون تومان از زکات پرداختی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت شد تا آنها به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه 70 درصد از زکات پرداختی در قالب سهم فقرا به دست خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر در همان روستاهای مؤدی زکات رسیده است، افزود: 50 پروژه عام‌المنفعه نیز با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومان در روستاهای مؤدی زکات اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار