مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مشارکت دانش آموزان نشانگر اثر بخش بودن فعالیت های تربیت بدنی و پرورشی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مشارکت 60 درصدی دانش آموزان در برنامه های مختلف نشانگر این است که فعالیت های تربیت بدنی و پرورشی استان اثر بخش هستند.

کد مطلب: ۸۱۷۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت دانش آموزان نشانگر اثر بخش بودن فعالیت های تربیت بدنی و پرورشی است

احمد ناصری در در نشست مشترک با مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه در سال های اخیر ظرفیت های خوبی جهت پشتیبانی از حوزه تربیت بدنی در برنامه ششم و قانون بودجه کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: اختصاص 20 درصد عوارض سیگار برای توسعه فضاهای ورزشی مدارس و 27/0 درصد مالیات افزوده در برنامه ششم اقتصادی حاکی از حمایت های دولت از این حوزه می باشد.

وی تامین نیروهای متخصص و برنامه محور بودن فعالیت های تربیت بدنی و سلامت را از جمله عوامل موفقیت این حوزه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نشست های هم اندیشی اجتماعی و فرهنگی با صاحبنظران استان که به همت استانداری در سال گذشته انجام شد، اذعان داشت: موضوع بحث این نشست ها طی 12 جلسه آسیب های اجتماعی نوجوانان و جوانان بود.

ناصری به نتایج این نشست ها اشاره کرد و گفت: در این نشست های به این نتیجه رسیدیم که مدارس منشا تولید آسیب های اجتماعی نیستند بلکه خانواده ها و جامعه می توانند در این امر دخیل باشند.

وی با بیان اینکه شاخص خوب برای ارزیابی برنامه های آموزش و پرورش استان جذب مخاطب می تواند باشد، از مشارکت 60 درصدی دانش آموزان استان در برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی خبر داد و خاطر نشان ساخت: اجرای برنامه ها و المپیاد های ورزشی در مدارس در بین دانش آموزان نشاط، شادابی و تمایل به کارهای مشارکتی را ایجاد می کند که می تواند عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین این گروه سنی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار